در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، گروه آزمایشی علوم انسانی با تعداد ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ داوطلب، پرمتقاضی‌ترین گروه آزمایشی شناخته شد.

کنکور کارشناسی ارشد 1400

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از روز گذشته چهارشنبه ششم مردادماه در ۱۷۹ شهر کشور آغاز شد و تا فردا جمعه هشتم مردادماه ادامه دارد. امروز پنجشنبه هفتم مردادماه نیز دومین نوبت این آزمون با رقابت ۳۰۵ هزار و ۹۱۳ نفر برگزار شد.

در این آزمون، داوطلبان در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی،‌علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه علوم انسانی ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ داوطلب، در گروه علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ داوطلب، در گروه فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب و در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ داوطلب شرکت کردند.

طبق این آمارها، در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ گروه آزمایشی علوم انسانی پرداوطلب‌ترین و دامپزشکی کم‌داوطلب‌ترین گروه آزمایشی شناخته شد. همچنین زنان با تعداد ۲۳۴ هزار و ۹۶۰ نفر بیشتر از مردان، متقاضی شرکت در این گروه آزمایشی بودند.

زمان انتشار نتیجه اولیه و نهایی

بنا بر این گزارش، نتیجه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دهه نخست شهریورماه و نتیجه نهایی هفته پایانی مهرماه منتشر می شود. بر این اساس، سال تحصیلی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد دیرتر از سایر مقاطع تحصیلی آغاز می شود.

در این آزمون با احتساب دانشگاه های غیر دولتی، حدود ۳۰۰ هزار نفر پذیرفته می شوند.

آمار ثبت‌نام‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال جاری نسبت به آمار داوطلبان سال ۹۹ تعداد ۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر کمتر است و امسال ۶۳۴ هزار و ۵۴ نفر متقاضی شرکت در این کنکور بودند.

کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تعداد ۳۶۴ داوطلب کرونایی دارد که در محل های اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون حاضر می شوند.

کد خبر 617554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha