رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره بررسی سختی سوالات ریاضی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ توضیح داد.

کنکور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ گفت: نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ تا دوشنبه (۱۰ مرداد) اعلام می‌شود و همه نظرات ذی‌نفعان و بازیگران کنکور را در زمینه بررسی سوالات جمع‌آوری کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: تمام نظرات اعم از دانش‌آموزان، آموزش و پرورش و مؤسسات مختلف را جمع‌آوری کرده‌ایم. درس ریاضی کنکور ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته سخت‌تر بوده و در مجموع ۳ ایراد از سوالات ریاضی گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این سه ایراد کلی این بوده که یک سوال خارج از کتاب درسی بوده، دوم مطرح شد سوالات از بخش حذف‌شده کتاب‌ها آمده و سوم مطرح شد که بعضی‌ از سوالات خارج از اهداف کتاب بوده که در این باره پاسخ دادیم به لحاظ ماهوی، میان آزمون سراسری و امتحان ریاضی کلاسی تفاوت وجود دارد.

خدایی تصریح کرد: همه این موارد بررسی شد و به نفع داوطلب تصمیم می‌گیریم و سوالاتی که به نتیجه برسیم خارج از کتاب درسی است، حذف می‌شود و یک سری از سوالات هم سخت بود اما داوطلبی که مطالعه کرده و وقت گذاشته، نباید حقش تضعیف شود.

وی ادامه داد: تصمیمی که صرفاً برای درس ریاضی گرفته شده، این است که ۲ سوال حذف می‌شود و به نفع داوطلب تصمیم‌ گرفته می‌شود و داوطلبان در کارنامه این موضوع را مشاهده می‌کنند. تأثیر مثبت نیز به این صورت است که اگر داوطلبی پاسخ صحیح داده باشد، برایش در نظر گرفته می‌شود و اگر داوطلبی پاسخ اشتباه داده باشد، نمره منفی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به طور نمونه سال گذشته فرد با نمره ۶۰ تراز هزار می‌گرفت و امسال با نمره ۵۰ تراز هزار می‌گیرد.

داوطلبان نگران نباشند. سازمان سنجش بهترین تصمیم را به نفع آنها خواهد گرفت. سوالاتی که جواب نداشتند که دو سؤال از مجموعه سوالات درس ریاضی کنکور بوده، حذف می‌شود و برای بقیه سوالات تصمیم تأثیر مثبت گرفته شد.
 

کد خبر 617290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    27 2
    الان دیگه فایده نداره چون با اعصاب و روان بچه ها بازی شده و روی سایر سوال ها هم اثر گذاشته