مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود مشکلات تحریم و کرونا نرخ بیکاری در استان از 9 درصد به 7 درصد رسیده است.

بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین، همکاری سه جانبه ، دولت ، بانک‌ها و بخش خصوصی در آذربایجان شرقی موجب شده تا این استان بنا بر اعلام مسئولان ارشد اقتصادی آذربایجان شرقی جزو استانهای پیش رو در زمینه فعالیت‌های اقتصادی باشد.

مسئولان استان اعلام کرده اند که در دو سال گذشته با وجود شیوع کرونا کمترین بیکاری و تعطیلی واحدهای صنفی دراستان صورت گرفته و نرخ بیکاری و مراجعه به اداره کار برای بیمه بیکاری نیز روند نزولی داشته است. در همین زمینه استاندار آذربایجان شرقی گفت: از آغاز دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شده است.

محمد رضا پور محمدی، افزود: تلاش برای تقویت تولید یکی از ضرورت‌های فعلی جامعه است که با افزایش تعامل و همراهی دستگاه‌ های دولتی و فعالان بخش خصوصی در استان رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مقوله تولید در استان با اتکا به بخش خصوصی مدنظر بوده که منجر به افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی شده است.

پور محمدی با بیان اینکه تحریم و کرونا از عوامل موثر بر حوزه تولید و صنعت است، اظهار کرد: برخی ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها در این حوزه نیز قابل کتمان نیست ولی با این وجود نرخ بیکاری در استان به 7 درصد رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: به ‌رغم تمامی این مشکلات در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی همچون احداث واحدهای جدید تولیدی و توسعه واحدهای موجود، جزو استان‌های ممتاز کشور هستیم.

کد خبر 617392

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha