چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها، با تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و تسهیلات مسکن محرومان موافقت کرد.

مسکن روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بانک مرکزی، در یکهزار و سیصد و هجدهمین جلسه شورای پول و اعتبار که عصر دیروز سه شنبه ۵ مرداد به ریاست اکبر کمیجانی، رئیس‌کل بانک مرکزی و با حضور اعضای شورا برگزار شد، افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ پانصد (۵۰۰) میلیون ریال و همچنین افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال (اعم از مشاغل خانگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، ایثارگران و …) مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

همچنین با سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی برای خرید انشعابات و توسعه خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی تا مبلغ یکهزار (۱.۰۰۰) میلیون ریال موافقت شد.

در این جلسه، شورای پول و اعتبار سقف فردی و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان شهری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را نیز افزایش و برای شهرهای کوچک کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، هشتصد (۸۰۰) میلیون ریال و برای سایر شهرها یکهزار (۱.۰۰۰) میلیون ریال با بازپرداخت ۱۰ سال تعیین کرد.

کد خبر 617277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha