چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

خط دفاعی فوق‌العاده رئال با انتقال واران به منچستر نابود شد.

رئال مادرید

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از جدایی سرخیو راموس به‌صورت آزاد، رافائل واران هم رئال مادرید را ترک کرد. این زوج خط دفاعی که می‌شد گفت در نوع خودشان بهترین بودند، در کنار هم ۴ بار فاتح لیگ قهرمانان شدند. واران تنها یک فصل دیگر با رئال قرارداد داشت و حاضر نبود آن را تمدید کند. باشگاه از بیم آنکه اتفاق مشابه راموس در مورد او هم بیفتد، به پیشنهاد منچستریونایتد گوش داد.

واران در اولدترافورد ۲ برابر دستمزد فعلی سالی ۵ میلیون یورویی‌اش را خواهد گرفت. خرید این مدافع ۵۰ میلیون یورو برای یونایتد تمام‌شده به‌علاوه ۵ میلیون یوروی دیگر به‌عنوان پاداش‌ها و آپشن‌ها قراردارد که این رقم‌ها قرار است به‌صورت قسطی و با مهلت یک‌سال از سوی باشگاه انگلیسی به همتای اسپانیایی‌اش پرداخت شود. البته رقم‌ها معمولا کمی غیردقیق هستند.

به‌طور مثال اسناد ویکی‌لیکس فوتبالی بعدها فاش کرد رقم خرید گرت بیل از تاتنهام ۹۱ میلیون نبوده و ۱۱۱ میلیون یورو بوده. یا در خرید میلیتائو از پورتو رقم ۵۰ میلیون از سوی رئال مادرید پرداخت شد که به‌تازگی مشخص شده از این رقم تنها ۲۸ میلیون به خزانه باشگاه پرتغالی واریز شده است. خرید ادن آزار هم ارقام متفاوتی داشت و برخی منابع هزینه انتقال او از چلسی به مادرید را بالای ۱۳۰ میلیون تخمین زده‌اند. رئال اشرف حکیمی را هم قسطی به اینتر فروخته بود. حالا زوج واران و مگوایر می‌تواند خط دفاعی منچستر را برای فصل آینده بیمه کند.

واران پس از فروش کریستیانو رونالدو به یوونتوس (۱۰۰ میلیون یورو)، موراتا به چلسی (۸۰ میلیون) و دی‌ماریا به همین منچستریونایتد (۷۵ میلیون)، چهارمین فروش قیمت‌بالای تاریخ باشگاه رئال مادرید است. پس از او بازیکنانی مثل اوزیل به آرسنال (۴۷ میلیون) و کواچیچ به چلسی (۴۲ میلیون) قرار می‌گیرند. این را هم بگوییم که جدا از افت کیفی خط دفاعی رئال با جدایی راموس و واران، میانگین قدی دفاع این تیم هم با رفتن واران ۱۹۱ سانتی‌متری و راموس ۱۸۴ سانتی حدود ۱۳ سانتی‌متر کوتاه‌تر شد. آلابا ۱۸۰ قد دارد و چوست ۱۸۲ سانت. وایه‌خو (۱۸۶) و گیلا (۱۸۴) مدافعان قدبلندی هستند که بعید است شانسی برای ماندن در تیم اصلی داشته باشند. وایه‌خو احتمالا به اسپانیول قرض داده می‌شود و دومی در کاستیا بازی خواهد کرد.

رئال هیچ خرید دفاعی دیگری انجام نمی‌دهد و می‌خواهد فصل را با آلابا، میلیتائو، ناچو و چوست ادامه بدهد که قطعا در میانه راه پشیمان خواهد شد. واران در ۱۰‌فصل حضورش در مادرید در ۳۶۰ مسابقه ۲۹۸۴۹ دقیقه بازی کرد و ۱۷ گل و ۷ پاس‌گل را به نام خودش زد. ۱۳۱ کلین‌شیت، ۲۴ کارت زرد، ۲ کارت قرمز و ۱۸ جام حاصل کار او در رئال بود.

کد خبر 617249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha