سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارزار گسترده ضد استعمال دخانیات در ایالت کالیفرنیای آمریکا در 15 سال اول اجرا باعث 86 میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های مراقبت‌ بهداشتی شده است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز پژوهشگران آمریکایی می‌گویند 86 میلیارد دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های بهداشتی به قیمت دلار سال 2004، بیانگر 50 برابر بازگشت سرمایه 1.8 میلیارد دلاری است که کالیفرنیا صرف این برنامه کرده است.

استانتون گلانتز، رئیس مرکز پژوهش درباره کنترل دخانیات در دانشگاه کالیفرنیای سان‌فرانسیسکو می‌گوید: "منافع این برنامه به سرعت عاید شد و این منافع بسیار هنگفت است."

برخلاف بسیاری از برنامه‌‌های کنترل دخانیات که بر نوجوانان تمرکز دارند، برنامه کالیفرنیا بر کنترل دخانیات در بزرگسالان از طریق کارزار تهاجمی رسانه‌ای و تغییرات در سیاست‌های عمومی مانند تشویق محیط‌های عاری از دود سیگار متمرکز بود.

گلانتز درباره یافته‌های این بررسی که در نشریه PLoS Medicine منتشر شده است، می‌گوید: "هنگامی بزرگسالان سیگار کشیدن را  ترک می‌کنند، منافع فوری آن را از لحاظ بیماری قلبی، سرطان و بیماری‌های ریوی در طول یک تا دو سال شروع به ظاهر شدن می‌کند."

بر اساس این بررسی این برنامه از فروش 3.6 میلیارد بسته سیگار - که 9.2 میلیارد دلار برای صنعت دخانیات ارزش داشت - در فاصله سال‌های 1989 تا 2004  جلوگیری کرده است.

کد خبر 61724

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز