انستیتوی ملی بهداشت ایتالیا می‌گوید حدود ۹۹ درصد موارد تلفات کووید-۱۹ در ایتالیا از ماه فوریه (اسفند) در این کشور در افراد کاملا واکسینه‌نشده رخ داده است.

Italy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این بررسی که جزء گزارش منظم مرگ‌های کووید-۱۹ این سازمان بهداشت عمومی ایتالیا منتشر می‌کند، می‌افزاید شمار معدودی از افراد کاملا واکسینه‌شده درگذشته به علت کوووید-۱۹ نسبت به افراد کاملا واکسینه‌نشده درگذشته به علت این بیماری به طور قابل‌توجهی سن بالاتری داشتند، یعنی ۸۸.۶ سال در برابر ۸۰ سال.

این افراد همچنین پیش از گرفتن ویروس مشکلات پزشکی زمینه‌ای بیشتری داشتند.

ایتالیا هفته پیش از فرانسه پیروی کرد و اعلام کرد داشتن مدرک واکسیناسیون یا ایمن شدن در برابر کووید-۱۹ به زودی برای انجام بسیاری از فعالیت‌ها اجباری می‌شود، از جمله شام خوردن در فضاهای دربسته و وارد شدن به مکان‌هایی مانند سالن‌های ورزشی، استخرها، موزه و سینماها.

پس از این اعلام، مقامات ایتالیایی افزایش قابل‌توجه ثبت‌نام برای واکسیناسیون را گزارش کرده‌اند. تا به حال، تقریبا ۵۷ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در ایتالیا کاملا واکسینه شده‌اند.

ایتالیا روز سه‌شنبه ۲۴ مورد مرگ ناشی از کروناویروس گزارش کرد که نسبت به ۲۲ مورد روز قبل افزایش نشان می‌دهد. شمار موارد عفونت جدید روزانه نیز از ۳۱۱۷ مورد روز دوشنبه به ۴۵۲۲ مورد در روز سه‌شنبه افزایش یافت.

ایتالیا در مجموع ۴۲۳ مورد مرگ ناشی از کرونا در افراد کاملا واکسینه‌شده گزارش کرده است که معادل ۱.۲ درصد از کل ۳۵۷۷۶ مرگ‌های ناشی از کرونا در این کشور است.

کارزار واکسیناسیون ایتالیا در حدود آغاز سال میلادی جاری شروع شد، بنابراین در شروع این بررسی نخستین افرادی که واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده بودند، دو دوز واکسنشان را با استفاده از واکسن‌های فایزر و مدرنا دریافت کرده بودند.

بررسی سوابق پزشکی ۷۰ نفر از ۴۲۳ کاملا واکسینه‌شده که به علت کووید درگذشته بودند، نشان داد که میانگین شمار بیماری‌های زمینه‌ای پنج بوده است در حالیکه این شمار در مرگ‌های ناشی از کووید در افراد کاملا واکسینه‌نشده ۳.۷ بود.

کد خبر 617215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha