عدنان کاپوسیان، تهیه‌کننده «دم غروب، زعفرانیه» از آخرین فعالیت‌های خود و ورود به دنیای تهیه‌کنندگی گفت.

«دم غروب، زعفرانیه»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازهنرآنلاین، کاپوسیان درباره «دم غروب، زعفرانیه» و چالش‌های تولید آن گفت: فیلم روایتی از اعتیاد بچه‌های شمال شهر و سه ساعت از مدل زندگی و دغدغه‌های آنهاست. علاوه بر این، به صورت سکانس پلان فیلمبرداری شده است. همین دو مورد کافی است تا به قدر کافی به سختی کار اشاره کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه تصویربرداری نزدیک عید سال گذشته در ترافیک چهارراه پارک وی و زعفرانیه انجام می‌شد با چالش‌های بسیاری مواجه بودیم اما به هر ترتیب با تلاش گروه توانستیم تا صبح روز سال تحویل، کار را به انتها برسانیم. فیلم ما برای گیشه سینما نیست و بر مبنای توجیه اقتصادی به آن نگاه نکرده‌ایم. دیده و شنیده شدن این اثر برایمان اهمیت بیشتری داشت. در واقع هدف اصلی دیده شدن در جشنواره‌های جهانی است.  

کاپوسیان در ادامه بیان کرد: «دم غروب، زعفرانیه» اولین فیلم از سه‌گانه فیلم‌هایی بود که قصد داریم در ادامه راه آنها را تولید کنیم. «صلات ظهر» و «دم صبح لواسان» دو فیلم دیگر این سه‌گانه بوده که اکنون در پیش‌تولید برای ساخت هستند. ژانر این دو فیلم متفاوت است اما در آنها نیز سعی می‌کنیم دغدغه‌های مردم را به تصویر بکشیم.  

این تهیه‌کننده سینما در ادامه درباره چالش‌های تهیه و تولید یک فیلم در سینمای ایران توضیح داد: تهیه‌کنندگی هم مانند بازیگری و کارگردانی یک هنر است. کسی که این کار را قبول می‌کند، علاوه بر پیشینه سینمایی باید این کار را بلد باشد. ورود من به هنر با بازیگری بوده است. به نوعی پس از تجربه بازیگری در مدیوم‌های مختلف سینما، تلویزیون و تئاتر، به حرفه کارگردانی وارد شدم و دو فیلم کوتاه را به عنوان کارگردان تولید کردم. در واقع بعد از این بود که خواستم تهیه‌کنندگی را هم محک بزنم و ببینم آیا در این حوزه می‌توانم جلو بروم یا خیر.

کاپوسیان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا باتوجه به شرایط کرونا و امکان تعطیلی سالن‌های سینما، اکران آنلاین فیلم را قبول می‌کند، گفت: بله. قبول می‌کنیم. چراکه الان مخاطبان به اکران آنلاین روی خوش نشان دادند و این نوع از اکران به نسبت اکران حضوری نیز از فروش خوبی برخوردار است. اکنون سینماهای ما در شرایط خوبی نیستند. اگر زمان اکران فیلم ما وضعیت سینماها همچون شرایط فعلی باشد، مجبوریم با یکی از پلتفرم‌ها قرارداد بنویسیم و اکران آنلاین را بپذیریم.

این تهیه‌کننده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره علت پرداختن به موضوع اعتیاد نیز گفت: اتفاقا اعتیاد در شمال شهر تهران دغدغه خیلی‌هاست. خانواده‌هایی را می‌شناسم که در شمال شهر تهران درگیری شدیدی با این موضوع پیدا کردند. در واقع باتوجه به اینکه مردم شمال شهر دغدغه‌های کمتری در زندگی دارند، بیشتر به سمت تفریحاتی از این جنس رفته‌اند. ما هم سعی کردیم به مشکل این جوان‌ها بپردازیم و سعی کردیم دو ساعت از زندگی آنها را نشان دهیم که همه متوجه درگیری‌ها و مسائل آنها بشوند که به خاطر اعتیاد، چگونه زندگی خود را نابود می‌کنند.  

این تهیه‌کننده و کارگردان در پایان گفت: فیلم ما به صورت سکانس پلان گرفته شده است. به این خاطر مجبور بودیم قبل از فیلمبرداری تمرین‌هایی انجام دهیم. به این ترتیب تمرین کردیم و ماکت فیلم را در دو مرحله ساختیم. با این حال بعد از آن خیلی دردسرها به خاطر شرایط فیلمبرداری کشیدیم. هم شب عید بود هم لوکیشن ما در منطقه‌ای شلوغ قرار داشت. در نهایت باید بگویم برای تولید فیلم بسیار زحمت کشیدیم و با سختی آن را تولید کردیم و تا روز سال تحویل هم بچه‌ها زحمت کشیدند تا ما بتوانیم این فیلم را بسازیم.

کد خبر 617161

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha