چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

کوچه‌ها تا قبل از توسعه و ساخت آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی متعدد در محله‌ها، مهم‌ترین پاتوق بچه‌ها در فصل تابستان بود.

دانش آموز و ترافیک

کوچه‌ها تا قبل از توسعه و ساخت آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی متعدد در محله‌ها، مهم‌ترین پاتوق بچه‌ها در فصل تابستان بود.
 آنها صبح تا عصر در کوچه‌ها گرد هم آمده و با بازی‌های مختلف خودشان را سرگرم می‌کردند. البته این بازی‌ها فقط جنبه سرگرمی نداشت و کودکان زندگی را تمرین می‌کردند و یاد می‌گرفتند با همدلی و اتحاد کارهای بزرگی انجام دهند. آنها در این بازی‌ها یاد می‌گرفتند که چطور از عهده مشکلات بر آیند و رفتارهای درست با اطرافیان را تمرین می‌کردند. حالا که محله‌ها برای کودکان به دلایلی از جمله‌ تردد زیاد موتورسیکلت‌ها و خودروها خطرآفرین شده و همسایه‌ها نیز ارتباط کمتری با یکدیگر دارند، بیشترین وقت بچه‌ها در فضاهای مجازی تلف می‌شود و در حقیقت می‌توان گفت به پاتوق اصلی آنها تبدیل شده است. کارشناسان و روان‌شناسان بارها درباره خطرات حضور زیاد کودکان در این فضا هشدار داده و خانواده‌ها از آن باخبرند. بنابراین باید کودکان را به استفاده بهینه از فضای مجازی ترغیب کرد.

مسئولان شهرداری منطقه ۱۷ هم با برگزاری جشنواره مجازی «دانش‌آموز و ترافیک» در تلاشند تا فرهنگ ترافیک کودکان را با مشارکت دادن آنها در این حوزه ارتقا دهند.
 احترام به حقوق عابران پیاده، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه، همچنین فرهنگسازی درخصوص احترام موتورسواران به قوانین از آموزش‌هایی است که در این محیط مجازی ارائه می‌شود و بچه‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال آثار خود در قالب نقاشی و عکس و فیلم با تلفن همراه به پایگاه اینترنتی traffic‌ـ festival.ir یا شماره واتساپ ۰۹۰۲۷۷۷۷۰۰۱ و ۰۹۰۵۷۵۶۲۹۳۳ مراجعه کنند.

کد خبر 617151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha