سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

چند روزی می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال تکانی خورده و قیمت‌ها در آن صعودی شده است.

آمازون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، بیت‌کوین تا ساعت ۱۲ ظهر امروز بیش از ۳۷ هزار دلار قیمت داشت و این درحالی بود که شب گذشته این رقم تا مرز ۴۰ هزار دلار نیز پیشروی کرده بود. این بالاترین میزان از اواسط ‌ماه ژوئن محسوب می‌شود که ارزهای دیجیتال به دنبال فشارهای جهانی با کاهش شدید ارزش مواجه شدند.

یکی از مهم‌ترین دلایل افت قیمت در بازار رمزارزها، مقابله سرسختانه چین با استخراج رمزارزها و البته طرح‌های بانک‌های مرکزی انگلستان، ژاپن، ایتالیا و ...  بود. حدود ۳ هفته فشار زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال جهان وارد می‌آمد که این مهم با کاهش ارزش آنها توام شد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد نیز با فروش ارزهای دیجیتال خود به روند کاهشی قیمت دامن زدند. با این حال پس از صحبت‌های چند روز پیش ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا که گفته بود به محض مساعد شدن اوضاع در مصرف انرژی، شرکت او بار دیگر سراغ پذیرش بیت‌کوین خواهد رفت، شرکت آمازون نیز که حالا مدیرعامل جدیدی را به‌جای جف بزوس دارد، اعلام کرده است که قصد دارد، بیت‌کوین را وارد معاملات خود کند. این بدان معنی است کهه به‌زودی مشتریان آمازون می‌توانند با بیت‌کوین پول خریدشان را پرداخت کنند. به گفته برخی منابع، این کار تا پیش از پایان سال جاری میلادی انجام‌پذیر خواهد بود.

در کنار این شایعات، شرکت تجارت الکترونیک آمازون با انتشار یک آگهی به دنبال استخدام چند کارشناس رمز ارز و بلاک‌چین است. این اقدام اما ضمن کمک به رشد صعودی بازار ارزهای دیجیتال، موضوع مطرح شده در خصوص این شرکت برای پذیرش بیت‌کوین را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید:

با این حال سخنگوی آمازون خبر مربوط به پذیرش بیت‌کوین را تکذیب کرد و استخدام کارشناس رمزارز را مربوط به تحقیق در خصوص راه‌اندازی و ابداع رمزارز اختصاصی این شرکت دانست.

کد خبر 617073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha