معاون بندری سازمان بنادر گفت: با همکاری سازمان راهداری سرعت روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) افزایش یافته است.

بندر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد منتظر کوهساری از کاهش یافتن ظرفیت انبارهای بندر امام خمینی(ره) در مقایسه با دو هفته گذشته خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم اکنون سرعت تخلیه و بارگیری کالاها از انبارهای بندر امام خمینی(ره) توسط ناوگان جاده‌ای و واگن‌های باری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بحث کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) حدود ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان کالای اساسی وجود دارد و بیشترین آن مربوط به ذرت است که حدود یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن است.

منتظر کوهساری ادامه داد: حدود ۹۳۷ هزار تن گندم و ۷۵۴ هزار تن هم سویا در انبارهای بندر امام خمینی(ره) موجود است.

معاون بندری سازمان بنادر توضیح داد: در بندر امام خمینی(ره) هم ۴۹۵ هزار تن دانه‌های روغنی و ۴۸۰ هزار تن روغن خام وجود دارد که در مجموع جزو بیشترین موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) بوده است.

وی بیان کرد: بندر امام خمینی(ره) همانند ماه‌های گذشته رتبه اول را در حوزه کالاهای اساسی کسب کرده است.

منتصر کوهساری اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۴ هزار تن کالا در بندر شهید رجایی و ۳۱۵ هزار تن کالا اساسی در بندر امیرآباد وجود دارد، همچنین در سایر بنادر از جمله نوشهر هم  کالای اساسی وجود دارد اما میزان آنها بسیار کم است.

معاون بندری سازمان بنادر تصریح کرد: ۱۵ فروند شناور هم که شامل ۳۵۸ هزار تن کالا است، در پای اسکله‌ها قرار دارند که در انتظار تخلیه و بارگیری هستند و ۲۴ فروند هم که شامل یک میلیون تن کالای اساسی هستند، در لنگرگاه‌ها در انتظار دریافت اسناد برای تخلیه و بارگیری هستند.

منتصر کوهساری درباره مقایسه تخلیه کالای اساسی بندر امام خمینی(ره) در سال ۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰ هم گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال ۹۹، ۷ میلیون و ۸۹۳ هزار تن کالای اساسی تخلیه و بارگیری شده است و در سال ۱۴۰۰ هم ۸ میلیون و ۱۲۷ هزار تن کالا که شامل ذرت، گندم و جو بوده، تخلیه شده که ۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

معاون بندری سازمان بنادر تصریح کرد: در بخش مقایسه تخلیه کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی هم در ۴ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، ۵۷ میلیون تن در سال ۹۹ تخلیه کالا صورت گرفته و امسال هم ۶۱ میلیون تن کالا تخلیه شد که رشد ۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است.

وی بیان کرد: ورودی خروجی کالاها در بندر امام(ره) افزایش یافته و ممکن است در یک روز، ۶۰ هزار تن کالا تخلیه شود و روز دیگر ۴۷ هزار تن کالا تخلیه شود.

کد خبر 616985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha