گروه حوادث- آزاده مختاری: مرد موتورسوار وقتی متوجه اوضاع بد مالی مسافرش شد به او پیشنهاد عجیبی داد.

 این مرد که از مسافر جوانش خواسته بود همراه یکدیگر دست به سرقت‌های مسلحانه بزنند، تصور نمی‌کرد در دومین سرقت توسط پلیس دستگیر شود.
مدتی قبل، ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت تهران در جریان طرح دستگیری اراذل و اوباش به 2 جوان موتورسوار در غرب تهران مشکوک شده و به آنها دستور ایست دادند.

ماموران وقتی در بازرسی بدنی این 2جوان، یک قبضه کلت کمری و تعدادی فشنگ کشف کردند، هر دوی آنها را دستگیر و به‌خودروی ویژه حمل متهمان انتقال دادند.

دقایقی بعد وقتی خودرو به طرف مقر پلیس در حرکت بود، یکی از متهمان، خود را به بیرون پرت کرد و پا به فرار گذاشت. او دوان‌دوان خود را به مرد جوانی رساند و قصد داشت به‌زور سوار موتورسیکلت وی شود، اما وقتی با مقاومت این مرد مواجه شد ضربه محکمی به سر او زد و سوار بر موتورسیکلت وی پا به فرار گذاشت.

در حالی که ماموران در تعقیب متهم فراری بودند وی به سرعت وارد خیابانی در آن حوالی شد اما در همین هنگام با یک خودروی عبوری تصادف کرد و پس از برخورد با زمین دستگیر شد.

از آنجا که مرد جوان به شدت مجروح شده بود ماموران او را به بیمارستان انتقال دادند و همدستش را که مهدی نام دارد راهی بازداشتگاه کردند.

«همیشه از دزدی متنفر بودم، یک هفته پیش صاحبخانه به سراغم آمد و گفت اگر تا 48 ساعت دیگر یک میلیون تومان به پول رهن خانه اضافه نکنم، اسباب و اثاثیه‌ام را بیرون می‌ریزد و همین مسئله آغاز همه اشتباهاتم بود.»

مهدی صبح دیروز در حالی این جملات  را می‌‌گفت که مقابل قاضی بخشوده – دادیار دادسرای جنایی تهران- نشسته بود و به سؤالات او جواب می‌داد.

این مرد ادامه داد: مدتی بود که بیکار بودم، با شنیدن حرف‌های صاحبخانه از آنجا هیچ پولی نداشتم تصمیم گرفتم این مبلغ را از آشنایانم قرض بگیرم. بنابراین از خانه خارج شدم و با کرایه یک موتورسیکلت به خانه برخی از اقوام رفتم. ساعتی بعد در حالی که هیچ‌کس حاضر نشده بود به من پول قرض دهد، از مرد موتور سوار خواستم مرا به خانه برساند.

در بین راه وقتی مرد موتورسوار علت ناراحتی‌ام را جویا شد و ماجرا را برایش تعریف کردم، پیشنهاد داد با هم دست به دزدی بزنیم و من که وسوسه شده بودم، قبول کردم.

سرقت از مطب‌ها

مرد جوان در ادامه گفت: همدستم یک قبضه اسلحه کمری واقعی و 20 تیر فشنگ داشت و می‌گفت که قبلا قاچاقچی مواد‌مخدر بوده است اما در حال حاضر فقط همین اسلحه برایش مانده است.

اولین سوژه ما مطب یک پزشک زن بود. هوا تاریک شده بود و ما پس از ورود به مطب یک دکتر زنان و زایمان، با تهدید دست و پای خانم دکتر را بستیم و همه پول‌ها را به سرقت بردیم. پس از آن به سراغ مطبی در غرب تهران رفتیم و منتظر ماندیم تا دکتر تنها شود.

پس از آن با همان شگرد قبلی از آنجا هم سرقت کردیم اما در حالی که از آنجا فرار کرده بودیم ماموران به ما مشکوک شدند و به‌عنوان اراذل و اوباش ما را دستگیر کردند.

پس از اظهارات مرد جوان، در حالی که تلاش پزشکان برای درمان همدست او ادامه دارد، قاضی بخشوده برای وی قرار بازداشت صادر کرد و متهم در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 61694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز