شهردار تهران با  توجه به نزدیک شدن ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به ایستگاه افتتاح و بهره برداری، از این پروژه در منطقه ۱۸ بازدید کرد و از افتتاح بخشی از این ابر پروژه شهری تا نیمه مرداد خبرداد.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی با حضور در محل باغ راه فاطمه زهرا(س) در محدوده منطقه ۱۸ با همراهی سید محمد فیاض شهردار منطقه، از روند پیشرفت این پروژه بازدید و مراحل پایانی عملیات عمرانی را مورد ارزیابی قرار داد.

او در حاشیه این بازدید در تشریح لزوم اجرای پروژه بزرگ باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت:این پروژه که ساخت آن از سال های گذشته در منطقه ۱۸ آغاز شده بود، با پیشرفت خوبی در حال تکمیل است و تا نیمه مرداد ماه بخشی از آن برای استفاده شهروندان به بهره برداری می رسد.

شهردار تهران بر لزوم توجه به مناطق حاشیه ای شهر تهران تاکید کرد و افزود : پروژه  باغ راه بر اساس خواسته‌های ساکنان جنوب پایتخت طراحی شده و موجب کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق می‌شود،   باغ راه یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری پایتخت است که علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کم برخوردار شهر تهران می تواند در رونق گردشگری شهری نیز تاثیرگذار باشد.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: استخوان بندی اصلی پروژه شامل گستره های فرهنگی، تفریحی، گردشگری، تفریحی و تجاری با ۹۱ درصد فضای سبز و فضای باز در مناطق ۱۸ و ۱۷ است. این پروژه یکی از منحصر به فردترین پروژه‌های شهری در جنوب تهران است که به بهبود فضای شهری در این مناطق کمک قابل توجهی می کند.

 از مجموع مسیر ۹ کیلومتری این پروژه که واقع در اراضی فوقانی خط آهن تونلی تهران - تبریز نام دارد، مساحتی بالغ بر ۶ کیلومتر در منطقه ۱۸ واقع شده است. فاز نخست آن حدفاصل خیابان‌های وحید تا مرادخانی به‌طول ۳ کیلومتر امکانات متنوعی همچون کوشک فرهنگی، آموزشی و تفریحی، مسیر پیاده رو و دوچرخه به همراه فضای سبز و پاتوق محلی دارد. باغ راه حضرا فاطمه (س) مراحل پایانی را سپری می کند.

کد خبر 616902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha