همشهری آنلاین: رئیس حزب مردم پاکستان با عذرخواهی از نواز شریف به خاطر عمل نکردن به قول‌هایش، از وی خواست که به خاطر پاکستان و ایجاد دمکراسی کامل در این کشور به ائتلاف حاکم بازگردد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری هند، پس از خروج نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان از ائتلاف حاکم این کشور، آصف علی زرداری رئیس حزب مردم پاکستان گفت: متاسفم که در اقداماتمان برای ایجاد دموکراسی در پاکستان که با بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر فقید و نواز شریف آغاز کردیم ناکام بوده‌ایم. اما با این حال موفقیت‌هایی نیز کسب کرده‌ایم. در کنار یکدیگر نخست وزیر پاکستان را انتخاب کردیم و دیکتاتور را از قدرت کنار گذاشتیم.

زرداری افزود: مایه تاسف است که نواز شریف از ادامه حضور در ائتلاف حاکم امتناع می‌کند.

همسر بی‌نظیر بوتو با اذعان به این موضوع که خروج حزب نواز شریف از ائتلاف حاکم ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد، از شریف خواست که اختلافات شخصی با وی را کنار بگذارد و به خاطر پاکستان و دموکراسی در این کشور به ائتلاف حاکم بازگردد.

زرداری در ادامه گفت: شریف از ما دلخور است. از او می‌خواهیم ما را ببخشد.

وی افزود: اگر بار دیگر به قضات برکنار شده اجازه فعالیت بدهم حمایت‌ها از طرف جنبش متحد قومی (MQM) و حزب ملی عوامی را از دست خواهم داد.

زرداری در ادامه خاطر نشان کرد که هیچ یک از مناطق پاکستان قرار نیست تحت نفوذ و تسلط شبه نظامیان طالبان قرار بگیرد.

از سوی دیگر، حزب مردم پاکستان روز سه‌شنبه 5 شهریور به طور رسمی و کتبی آصف علی زرداری را به عنوان کاندیدای این حزب برای احراز سمت ریاست جمهوری پاکستان اعلام کرد و تصریح کرد که زرداری از حمایت کافی برای حضور در این سمت برخوردار است.

همچنین حزب مسلم لیگ نواز، سید الزمان صدیق را به عنوان کاندیداهای خود معرفی کرد. حزب مسلم لیگ شاخه قائد نیز مشاهد حسین سید را برای این پست در نظر گرفت.

کد خبر 61683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز