مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: آب به نخل‌های پایین‌دست شادگان نمی‌رسد و آبی که به بخشی از نخیلات می‌رسد نیز شور است.

نخلستان - خوزستان - خشکسالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به آخرین وضعیت نخل‌های این شهرستان در تنش آبی گفت: بحران آب، تبعات بسیار زیادی برای نخل‌ها به ویژه در شهرهای پایین دست رودخانه‌ها به وجود می‌آید و این مساله را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: تنش آبی به وجودآمده در خوزستان و نرسیدن آب مناسب به نخیلات شادگان باعث کاهش محصول و از بین رفتن نخل‌های بارور و جوان در منطقه شده است.

منیعات بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر نخل در شادگان وجود دارد که با توجه به شرایط خشکسالی و تنش آبی در معرض نابودی هستند که اگر آب به آن‌ها نرسد، همه این نخلات از بین می‌روند، بنابراین انتظار داریم تا آب بیشتری برای این نخل‌ها رهاسازی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان  تصریح کرد: در تنش آبی که اکنون با آن مواجه هستیم، حدود 7500 نفر نخل بارور و جوان در این شهرستان تلف شده‌اند و اگر شرایط تامین آب مناسب نباشد، باید گفت که همه آن‌ها در معرض نابودی هستند، چراکه همه نخل‌هایی که امسال به منظور توسعه نخل در شادگان کشت شد، به دلیل تنش آبی خشک شده و از بین رفته است که سطح این محصولات حدود ۱۵۰ هکتار بود که به دلیل نرسیدن آب نابود شدند.

این مقام مسئول در پایان گفت: زمانی که آب برای نخیلات رهاسازی می‌شود شرایط بهبود پیدا می‌کند، اما وقتی متوقف می‌شود نه تنها آب به نخل‌های پایین دست شادگان نمی‌رسد، بلکه آبی که به بخشی از نخیلات می‌رسد نیز شور است و این خود مسئله ای است که حیات نخل‌ها را به خطر می‌اندازد.

کد خبر 616673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha