رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز می‌گوید: خوراک موردنیاز دام در مناطق دارای تنش آبی این استان به صورت رایگان و با حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

گاومیش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اتاق ایران، شهلا عموری گفت: با همکاری مشترکی که از سوی انجمن کارخانجات تولید خوراک دام استان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حال انجام است، به‌زودی نیاز دام های مناطق دارای تنش آبی این استان به علوفه برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون سه کارخانه تولید خوراک دام در استان فعالیت تولیدی خود را به جهت تأمین علوفه و خوراک موردنیاز دام در مناطق دارای تنش آبی استان متمرکز کرده‌اند.

عموری افزود: طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که به صورت مستمر خوراک موردنیاز دام‌های سبک و سنگین در مناطق دارای تنش آبی استان تولید شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین برای تسریع در تولید خوراک دام در کارخانجات، ترخیص و بارگیری نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) ضروری است، گفت: در صورتی که مواد اولیه تولید این نوع خوراک با سرعت بیشتری ترخیص شود، فعالیت مربوط به اختصاص خوراک به دامداران بهبود خواهد یافت.

وی افزود: خوراک موردنیاز دام در مناطق دارای تنش آبی استان به صورت رایگان و با حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: تلاش می‌شود که امکان تحویل خوراک دام از طریق مراکز عاملی که سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی خواهد کرد به دامداران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اختصاص میزان موردنیاز خوراک دارم توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و انجمن کارخانجات تولید خوراک دام همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، صندوق خسارت کشاورزی موظف شده که تا ۹۰ درصد پایه بیمه را به عنوان خسارت دام‌های تلف شده، علوفه، نیازهای دامی و کشاورزی پرداخت کند.

تاکنون ۶۰ درصد از ۱۱ هزار ۱۵۰ میلیارد ریال تعیین شده هیات دولت، مصوب ۲۸ تیرماه سال جاری، به دستگاه‌های اجرایی خوزستان اختصاص یافته است که بخشی از آن مربوط تأمین علوفه و همچنین آب شرب دام در مناطق دارای تنش آبی است.

کد خبر 616355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha