یک جودوکار الجزایری که از مبارزه با حریفش از رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک توکیو خودداری کرده بود، از بازی‌ها معلق و به کشورش فرستاده می‌شود.

Fethi Nourine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین فتحی نورین که از قبل معلق شدن در مسابقات جودوی مردان در رده زیر ۷۳ کیلوگرم المپیک توکیو شرکت داشت، گفت به خاطر حمایت از آرمان فلسطین برایش غیرممکن است با «توهر بوتال»، رقیب اسرائیلی‌اش در دور دوم مسابقه دهد.

نورین که قرار بود در دور افتتاحیه در روز دوشنبه رقابت کند، گفت: «ما برای رسیدن به المپیک تلاش بسیاری کردیم. اما آرمان فلسطین بزرگتر از همه این چیزها است.»

این نخستین بار نیست که نورین به خاطر مسابقه ندادن با رقبای اسرائیلی از رقابت‌ها کنار گذاشته شده است، او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ نیز به همین علت از بازی‌ها خارج شد.

«فدراسیون بین‌المللی جودو» (IJF) با معلق کردن نورین و مربی‌اش، عمر بنی‌خلف واکنش نشان داد. بنی‌خلف روز جمعه گفته بود: «ما در قرعه‌کشی شانس نیاوردیم. ما با یک حریف اسرائیلی روبرو هستیم و به همین علت مجبوریم کنار بکشیم. ما تصمیم درستی گرفتیم.»

کمیته المپیک الجزایر نیز مجوز شرکت در المپیک را برای هر دو نفر را لغو و تایید کرد که آنها را به کشور بازگردانده می‌شوند.

کد خبر 616473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha