نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از جوانان ما در بازداشت هستند؛ اینها معترض‌اند و ضدانقلاب نیستند، اینها ولایتمداران و سربازان امروز و فردای کشورند. دستور بدهید که معترضین از خائنین جدا شوند و افراد معترض را هرچه زودتر آزاد کنید.

قاسم ساعدی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم ساعدی در جلسه ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان خوزستان که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: حضور وزرا و معاون اول در استان خوزستان خیلی دیر انجام شده است و به جرات می‌گویم که به موقع نبوده است.

وی افزود: ۱۰ روز مانده به پایان دولت برای خوزستان محروم چه کردید؟ چقدر در رابطه با مشکلات خوزستاد فریاد زدیم، صحبت کردیم، التماس و خواهش کردیم؟ چقدر باید از نجابت خوزستانی‌ها سوءاستفاده شود و همیشه آن‌ها را محروم نگه داریم؟

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوزستانی‌ها محروم نیستند بلکه از دست هم‌نوعانشان، سیاستگذاران و برنامه‌ریزان دولت‌ها، مظلوم‌اند. فلسفه چیست که دولتمردان برای ابراز همدردی به خوزستان سرازیر می‌شوند؟ این در کدام قانون می‌گنجد که داد مردم شنیده نشود و بعد از اینکه به یک حادثه غیرقابل تصور برسد، بعد دولتمردان سینه چاک می‌کنند و مانور می‌دهند؟

ساعدی خطاب به وزیر نیرو حاضر در این جلسه گفت: آقای اردکانیان، چقدر در مجمع نمایندگان با جناب عالی صحبت کردیم، تذکر دادیم و پیشنهاد دادیم که کارگروه آب در کشور راه بیاندازید و بر حسب آمایش سرزمین و سهمیه‌بندی حق‌آبه‌ها، بحث آبی که بین استان‌ها صورت گرفته را جمع کنید اما کدام گوش شنوا؟ مردم اهواز چند سال پیش گفتند آقای روحانی هواتو داریم اما هوامونو داشته باش.

وی با بیان اینکه آب یک مشکل از مشکلات خوزستان است، تصریح کرد: همه ظرفیت‌های اشتغال خوزستان به استان‌های دیگر مصادره شد. مردم در هشت سال فرزندان خود را تقدیم کردند. از کارگران شهرداری دو سال بدون بیمه و حقوق صحبت کنیم؟ از کارگران آبفا صحبت کنیم؟ از کجای خوزستان حرف بزنیم؟ از آب و فاضلاب، آسفالت؟ جرم مردم چیست؟ دام‌هایشان را از دست دادند، کشاورزی‌شان، ماهیگیری‌شان و معیشت‌شان. چه کسی باید فردا جواب سوءمدیریت‌ها را بدهد؟ 

نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم خوزستان می‌فهمند که اینها مُسکنی بیش نیست، افزود: ما از بیانات مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم که فرمودند اگر توصیه‌ها عملیاتی می‌شد دچار چنین مسالی نمی‌شدیم.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور حاضر در جلسه گفت: مردم ولی نعمت شما هستند، به درد مردم توجه نکردید و امروز آمدید دلداری بدهید. در این هشت سال چقدر در مجمع نمایندگان خوزستان از آقای روحانی درخواست جلسه داشتیم اما اجازه ندادند. پس درد مردم را باید کجا بگوییم و با چه کسی مطرح کنیم؟

ساعدی تاکید کرد: تعدادی از جوانان ما در بازداشت هستند؛ اینها معترض‌اند و ضدانقلاب نیستند، اینها ولایتمداران و سربازان امروز و فردای کشورند. دستور بدهید که معترضین از خائنین جدا شوند و افراد معترض را هرچه زودتر آزاد کنید.

وی بیان کرد: با ایجاد استخر می‌خواهند ۳۰ تا ۵۰ هزار گاومیش را در ۱۰ استخر پرورش دهند. آب را چطور تعریف می‌کنید؟ آب وقتی جریان نداشته باشد، اکسیژنی ندارد و تمام حیات آبزیان از بین می‌رود. دردها زیاد هستند، به چه کسی باید گفت؟ انتقال آب از خوزستان یک امر باطل و فشل است. انتقال آب، ضد بشریت است. فلات مرکزی کویر است و هیچ وقت آباد نمی‌شود.

کد خبر 616462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha