مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم می‌توانند با همکاری و رعایت پروتکل‌ها ما را در مهار ویروس کرونا یاری کنند.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، حمید ملانوری با اشاره به این‌که در صورت عدم همکاری و رعایت نکردن پروتکل‌ها، آمار ابتلا و بستری شدن و همچنین تعداد فوتی‌ها بیشتر خواهد شد، افزود: ما در همسایگی استان سیستان و بلوچستان قرار داریم اما وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی نسبت به این استان قابل مقاسه نیست، اگر شرایط به همین نحو پیش برود و مردم همکاری نکنند شرایطی شبیه سیستان و بلوچستان تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیک سوم کرونا که در آبان ۹۸ اتفاق افتاد خراسان جنوبی را با شرایط بسیار بدی روبه‌رو کرد و این مساله باعث اعمال محدودیت‌های جدی شد، اما تجربه نشان داده که بهترین روش برای مدیریت بیماری، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات است.

ملانوری اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها پروتکل‌های بهداشتی پیش از این به میزان حدود ۹۰ درصد رعایت می‌شده، اما در حال حاضر این میزان در کل کشور به ۴۸ درصد و در خراسان جنوبی به ۵۸ درصد رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود پهناور بودن استان، ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پراکندگی جمعیت، مدیریت بیماری و همراهی مردم عواملی بودند که باعث کنترل نسبی کرونا شد.

ملانوری ادامه داد: خراسان جنوبی نیز می‌تواند مانند دیگر استان‌ها محدودیت‌هایی از جمله بستن پارک‌ها، تالارها، واحدهای صنفی، آرامستان‌ها و... ایجاد کند، اما با بستن این فضاها به تنهایی همه مشکلات را حل نمی‌شود، زیرا در این صورت با مشکلات دیگری مانند وضعیت معیشت کسبه در استان روبه‌رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بخشی از مردم واکسن زده‌اند و سطح آگاهی‌ها از تبعات بیماری افزایش یافته، پیشنهاد ما این است که گروه‌بندی مشاغل بازنگری و فعالیت واحدهایی که خیلی تجمع ندارند، محدود نشود.

ملانوری با توجه به این‌که در شرایط قرمز کرونایی، تردد از شهر قرمز و به شهر قرمز ممنوع است، افزود: در این مدت ممنوعیت ورود به استان اعمال شده و هیچ مسافری بدون مجوز وارد استان نشده یا از محورهای خراسان‌جنوبی تردد نداشته است.

استاندار خراسان جنوبی درباره روند اجرای واکسیناسیون اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار دوز واکسن وارد استان شده، افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده‌اند و جاماندگان می‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و بدون نوبت واکسن بزنند، همچنین واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال شروع شده و افراد بالای ۵۰ سال نیز طبق دستور وزارت بهداشت می‌توانند، برای نام‌نویسی اقدام کنند.

ملانوری با اشاره به افزایش تجهیزات بهداشتی و درمانی استان نسبت به زمان شروع بیماری گفت: در زمینه امکانات و تجهیزات کمبودی نداریم، اما با این حال از مردم درخواست می‌کنم با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها ما را در مهار بیماری کرونا در استان یاری کنند، زیرا همیشه پیشگیری از درمان بهتر است.

کد خبر 616344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha