وزیر نیرو گفت: ۶۲۸ طرح آب، برق و فاضلاب با سرمایه گذاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در هفته آخر پویش دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

رضا اردکانیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۹، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان و امسال در ۵ ماه ابتدایی، ۹۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان وارد مدار شد.

وزیر نیرو گفت: امسال سال خشکی در کشور به خصوص برای خوزستان بود به طوری که امسال ۳۰ درصد بارش در خود استان خوزستان و ۴۰ درصد بارش در استان‌های مجاور کاهش بارندگی گزارش شده است.

او ادامه داد: با کاهش بارندگی معیشت کشاورزان به خصوص در خوزستان دچار مشکل شده است که امیدواریم با یک مصالحه بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

اردکانیان اضافه کرد: روز گذشته فرمایشات رهبری ملاک عمل ما بوده و هست و امیدواریم منابع مالی برای استان‌هایی که درگیر خشکسالی هستند، سرعت بیشتری گیرد.

وزیر نیرو افزود: امروز آخرین پویش هر هفته الف_ب ایران در دولت ۱۲ است که در این ۲ سال برگزاری پویش‌ها، تمامی طرح‌ها با سرمایه گذاری‌های بالا به مدار بهره برداری رسیده‌اند.

او تصریح کرد: امروز هم ۵۷ سد مخزنی و ۳۴ تصفیه خانه فاضلاب در دولت دوازدهم به مدار بهره برداری رسیده‌اند، حدود ۱۰۰ درصد طرح‌های وعده داده شده تا به امروز با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان افتتاح شده است.

کد خبر 616339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha