پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود، یک مدل هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به شناسایی ترکیبات ضد پیری بپردازد.

61985251.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فلیپبرد، پژوهشگران "دانشگاه سوری" انگلستان، یک مدل هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که ترکیبات شیمیایی ضد پیری را شناسایی می‌کند و راه را برای ارائه داروهایی هموار می‌سازد که طول عمر را افزایش می‌دهند.

این گروه پژوهشی براساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه داده موسوم به "DrugAge"، یک مدل یادگیری ماشینی ساختند که پیش‌بینی می‌کند آیا یک ترکیب می‌تواند عمر کرم الگانس را افزایش دهد. کرم الگانس، کرم شفافی است که متابولیسمی مشابه متابولیسم انسان دارد. کم بودن طول عمر این کرم به پژوهشگران امکان داد تا تاثیر ترکیبات شیمیایی را ببینند.

چه زمانی مصرف مکمل ضد پیری تاثیرگذار است؟

هوش مصنوعی، سه ترکیب را جدا کرد که امکان افزایش طول عمر کرم الگانس را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد. این ترکیب‌ها عبارتند از: "زردینه‌ها" (Flavonoids) که رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در گیاهان هستند و به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. اسیدهای چرب مانند امگا۳ و ترکیبات موسوم به "Organooxygen".

"سوفیا کاپسیانی"، از پژوهشگران این پروژه گفت: پیری در پزشکی جدید، به عنوان مجموعه‌ای از بیماری‌ها شناخته می‌شود و ما می‌توانیم ابزارهای جهان دیجیتال از جمله هوش مصنوعی را به کار بگیریم تا به کاهش سرعت پیری و یا محافظت در برابر آن کمک کنیم. پژوهش ما، توانایی هوش مصنوعی را برای کمک کردن به شناسایی ترکیباتی نشان می‌دهد که ویژگی‌ ضد پیری دارند.

"برندان هاولین" ، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این پژوهش، قدرت و ظرفیت هوش مصنوعی را برای ایجاد مزایای قابل توجه در سلامتی انسان نشان می‌دهد.
این پژوهش، در مجله "Scientific Reports" به چاپ رسید.

کد خبر 616254
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha