مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

با افزایش چند برابری قیمت زمین در باسمنج، ساخت و ساز ویلای غیر مجاز در اراضی کشاورزی افزایش پیدا کرده است.

ویلای غیرقانونی

به گزارش همشهری آنلاین، در 5 سال اخیر قیمت زمین در شهر باسمنج در مجاورت تبریز موجب هجوم زمین خواران به این منطقه شده و قیمت زمین بیش از 7 برابر در 5 سال گذشته افزایش داشته است.

تنها در باسمنج و روستاهای اطراف آن بیش از 50 قطعه ویلایی غیر مجاز احداث شده که در روزهای اخیر آزاد سازی این باغات و ویلاها آغاز شده است.

دادستان تبریز در همین زمینه گفت :دادستانی برای صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، هیچگونه مماشاتی نداشته و با قاطعیت با عوامل سودجو برخورد خواهد کرد.

بابک محبوب علیلو،  ادامه داد: برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، به سودجویان و دلالان منطقه هشدار های لازم داده شده و از مردم هم می خواهیم قبل از خرید زمین و یا ملک، استعلام‌های لازم را از مبادی قانونی را انجام دهند.

دادستان تبریز اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، نظیر تخریب محیط زیست و کاهش اراضی زیر کشت، سبب تهدید امنیت غذایی آحاد جامعه می‌شود.

وی  خاطرنشان کرد: در اجرای تکلیف قانونی دستگاه مربوطه، ۵ هکتار از اراضی باسمنج واقع در کوی کاوه، شامل ۵۱ قطعه، به ارزش ریالی ۸۵۰ میلیارد ریال، آزاد سازی شد.

کد خبر 616148

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha