مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: معلولان برای اینکه بتوانند در زندگی مستقل باشند نیاز به اشتغال دارند که با توجه به سهمیه قانونی در جذب استخدام ها تا کنون این سهمیه ها صددرصد محقق نشده است.

اشتغال معلولان

به گزارش همشهری آنلاین، محمد محمدی اظهار کرد: در قانون جذب ادارات تأکید شده است که تمام سازمان‌های دولتی باید 3 درصد سهمیه استخدامی معلولان را لحاظ کنند و در صورت پذیرش نکردن، سهمیه آن سازمان و نهاد دولتی حذف می‌شود و در حال حاضر حدود 30 کارمند دارای معلولیت در بهزیستی استان زنجان فعالیت می‌کنند و که تا حدودی موفقیت آمیز بوده است اما به کسب سهمیه صددرصدی نرسیده ایم.

وی با اشاره به برنامه ریزی هر ساله برای اشتغال معلولان می افزاید: سال گذشته برای اشتغال 469 نفر در زنجان برنامه ریزی کرده بودیم که همه نفرات با توجه به شرایط در بخش های اداری، خصوصی و خوداشتغالی مشغول به کار شده اند.

محمدی عملکرد مراکز مثبت زندگی را برای اشتغالزایی معلولان رضایت بخش عنوان می کنند و با توجه به شناسایی و دعوت به کار معلولان تعدادی مشغول به کار شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان می کند: در این میان مشکلات بیشتر بر دوش بانوان معلول است چرا که با توجه به فرهنگ جامعه تعداد قابل توجهی از آنها تحصیلات و آموزش های حرفه ای محروم هستند و برای اشتغال دچار مشکل می شوند.

کد خبر 616133

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha