نشریه "وال استریت ژورنال" روز پنجشنبه از توافق آمریکا و عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تا پایان سال میلادی جاری خبر دادند.

نیرویهای نظامی آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: مقام های ارشد آمریکایی و عراقی قصد دارند بیانیه ای صادر کنند که در آن از نیروهای نظامی آمریکا خواسته می شود تا پایان سال میلادی جاری خاک عراق را ترک کنند.
فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به وال استریت ژورنال گفت: ما به جنگجویان اضافی (نیروهای آمریکایی) نیاز نداریم زیرا دارای نیروی کافی هستیم.
وی افزود: ما به همکاری در زمینه اطلاعات نیاز داریم. به کمک در آموزش نیروها نیاز داریم. به حمایت هوایی نیاز داریم.
هفته پیش برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید در دیدار با مقام های ارشد عراقی به آنها از تصمیم آمریکا برای خروج مرحله ای نیرو و تجهیزات نظامی خود از عراق خبر داد.
به گفته منابع آگاه عراقی، هماهنگ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که خروج نیروهای آمریکایی از عراق به صورت مرحله ای خواهد بود و این کار مانند عقب نشینی از افغانستان «فوری» انجام نخواهد شد به همین دلیل تکمیل خروج نیروهای آمریکایی ممکن است سال ها طول بکشد.
دولت پیشین آمریکا به ریاست دونالد ترامپ پیش تر اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.
ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد «داعش» اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را ۳ هزار نفر اعلام کرد. با این حال، برخی منابع سیاسی و امنیتی این کشور شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.
مسئولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

کد خبر 616080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناسناس IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    همه این گفته‌ها دروغی بیش نیست. الکاظمی همکار آمریکا در عراق است و تا ایشان در راس دولت عراق است آمریکا از این کشور خارج نمی‌شود مگر با ز‌ور اسلحه و بسیج نیروهای مردمی.