داده‌های شهرداری پکن، پایتخت چین نشان می‌دهد با گسترش کارزار واکسیناسیون کرونا در این کشور، حدود ۹۱ درصد ساکنان بزرگسال شهر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مقامات شهر پکن روز پنجشنبه در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند حدود ۱۷.۷ میلیون نفر یا ۹۰.۸ درصد از ساکنان بزرگسال پکن تا ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) در برابر کرونا واکسینه شده‌اند. این مقدار معادل حدود ۸۰.۸ درصد کل جمعیت ۲۱.۹ میلیون نفری پکن می‌شود.

واکسیناسیون کامل بزرگسالان در شهرهای بزرگ دیگر چین نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، به طوری که به گفته مقامات محلی میزان واکسیناسیون در شانگهای و ووهان به ترتیب از ۸۰ درصد و ۷۷ درصد گذشته است.

چین روز پنجشنبه اعلام کرد تا ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر)  ۱.۴۹ میلیارد دوز واکسن کرونا در این شکور تجویز شده است، اما شمار افراد کاملا واکسینه‌شده در این کشور را بیان نکرد.

سرعت واکسیناسیون در چین در ماه ژوئیه (تیر) افت کرده و از میانگین حدود ۲۰ میلیون دوز در روز در ماه ژوئن (خرداد) به میانگین ۱۱.۸ میلیون دوز در روز رسیده است. همچنین میزان‌های واکسیناسیون در برخی از ایالت‌ها فاصله زیادی با شهرهای بزرگ دارد.

معاون کمیسیون ملی بهداشت چین ماه پیش به خبرگزاری دولتی شین‌هوا گفت انتظار بر این است که تا پایان سال ۷۰ درصد گروه‌های هدف واکسینه شوند، اما جزئیاتی درباره گروه‌های هدف بیان نکرد.

در همین زمینه:

کد خبر 616079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha