بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۲۰ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و از این میان ۲ هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند. 

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند. (کاهش تعداد مبتلاین جدید در حالی است که دیروز شمار آنها بالای ۲۷ هزار نفر بود.)

بر اساس اعلام وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۸ هزار و ۶۳ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۳ میلیون ۲۰۴ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۲۵ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین بنابر اعلام این مرکز، تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۰۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۱۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۹ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۲۱ دوز رسیده است.

همچنین در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
 

کد خبر 616028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha