نماینده اهواز در مجلس با انتقاد از سوء مدیریت‌ها گفت: متاسفانه یک روز آب را پشت سدها نگه می‌داریم و در نتیجه آن سیل بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های استان را از بین می‌برد و ۶ ماه بعد به مردم خوزستان می‌گوییم که آب نیست دام آن‌ها جلوی چشمشان تلف می‌شود. 

مجتبی یوسفی

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مجتبی یوسفی، با اشاره به ریشه مشکلات خوزستان به ویژه در حوزه مسائل مرتبط با تامین آب این استان گفت: امروز سوءمدیریت، بخشی نگری و انحصارطلبی‌ها است که استان خوزستان دچار مشکلات مزمن کرده است. اینکه ما کشور را فقط چند استان محدود ببینیم موجب شده تا شرق کشور را به دلیل سوءمدیریت خالی از سکنه کنیم و در غرب کشور نیز با سیاست‌های غلط دریاچه ارومیه را در حوزه منابع آبی تبدیل به شوره زار کردیم که متهم ردیف اول آن آقای کلانتری است و خوزستان را با مشکلات عدیده در حوزه آبی مواجه کرده ایم. 

وی با بیان اینکه دولت موظف به تامین حقآبه پایین دست سدهای روی رودخانه کرخه و کارون است و باید آب شرب و کشاورزی مورد نیاز مردم این منطقه را تامین کند، خاطرنشان کرد: اینکه امروز تامین منابع آبی از رودخانه کرخه با مشکل روبرو شده به دلیل این است که بر روی این رودخانه ۲۰ سد ساخته یا در حال ساخت است. سوال ما از مسئولان این است که آیا می‌شود یک جلگه خوزستان را تبدیل به کویر کنید تا نتیجه آن علاوه بر مشکلات آبی موجب بروز زیرگردها در غرب کشور شود. 

یوسفی ادامه داد: برای برطرف کردن مسئله ریزگردها پروژه‌های هزاران میلیاردی در حوزه کاشت نهال تعریف شده بود که پیمانکاران محلی و مسئولان کشوری باید پاسخگوی این باشند که این منابع دقیقا در کجا هزینه شده است. همچنین اینکه گفته می‌شود مشکلات بی‌آبی خوزستان مربوط به خشکسالی و کم بارشی‌ها در سال آبی اخیر بوده بهانه‌ای بیش نیست چرا که مسئله کم بارشی همیشه بوده است ولی مسئله این است که جلگه خوزستان هیچگاه اینگونه درگیر مشکل کم آبی نشده است که مشخصا علت آن سوء مدیریت در حوزه آبی است. امروز باید فکر عاجلی برای خوزستان کرد که تابلوی همه مشکلات در کشور شده است. 

نماینده اهواز در مجلس گفت: متاسفانه یک روز آب را پشت سدها نگه می‌داریم و نتیجه این می‌شود که سیل بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های استان را از بین می‌برد و بعد منت می‌گذاریم سر مردم خوزستان و به آن‌ها می‌گوییم بودجه اختصاص یافته به این استان را بالا برده‌ایم تا جاده‌ای که به واسطه سیل خودساخته وزارت نیرو تخریب شده را احیا کنیم در حالی که همچنان بخش قابل توجهی از مردمی که در سیل سال ۹۸ دچار آسیب شده‌اند هیچ غرامتی دریافت نکرده‌اند و تنها ۶ ماه بعد از آن به مردم خوزستان می‌گوییم که آب نیست و دام آن‌ها جلوی چشمشان تلف می‌شود. این مسئله گویای آن است که مشکل خوزستان بیش از هر چیز سوءمدیریت است.

کد خبر 615990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha