مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که تاکنون ۷۰ درصد از کل جمعیت گروه‌های سنی هدف برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کشور مراجعه کرده‌اند.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت سه‌شنبه ۲۹ تیر در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تاکنون ۷۰ درصد از کل جمعیت گروه‌های سنی هدف برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کشور مراجعه کرده‌اند و افزود: ارتباط بیشتر با مردم و آگاه سازی آنان در زمینه روند واکسیناسیون و جلب اعتماد شهروندان می تواند ۳۰ درصد باقیمانده را نیز برای دریافت واکسن کرونا ترغیب کند.

استوار بیان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه انواع واکسن به ویژه واکسن های ایرانی با توجه به گسترش تاثیرگذاری واکسن های تولید داخل در اجرای واکسیناسیون ملی، از دیگر تاکیدات این مقام مسئول در وزارت بهداشت، بود.

وی همچنین گفت: در چند روز گذشته با حضور بازرسان وزارت بهداشت در ۱۰ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برنامه واکسیناسیون کرونا و گام پنجم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در فارس پایش شده است.

استوار، روند اجرای برنامه های مقابله به بیماری کووید۱۹ و واکسیناسیون کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مطلوب دانست و از ارایه نتایج و گزارش این بازدیدها به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

او همچنین برگزاری ۳۶۶ نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اقدامی مهم و قابل توجه اعلام کرد که نتایج آن نیز به خوبی در سطح استان فارس قابل مشاهده است و ضمن ابراز خرسندی از مدیریت و اجرای تصمیمات این ستاد به صورت علمی، افزود: در این شرایط سخت اقتصادی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور عملکرد خوبی در مقابله با کرونا داشته اند.

استوار آنچه در حوزه سلامت و به ویژه در مقابله با کووید۱۹ و واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است را باعث افتخار و فراتر از حد تصور دانست و اظهار کرد: علت این حرکت ارزشمند و هماهنگ، همین برگزاری نشست های روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه و همدلی و تعامل اعضای این ستاد است.

 او با قدردانی از رئیس، معاونان، مدیران و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برنامه ریزی مناسب و اجرای دستورالعمل های ابلاغ شده از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، اضافه کرد: اگر مدیریت کارها به درستی انجام شود، اقدامات بسیار اثرگذار است که در شیراز این موضوع به خوبی مشاهده می شود و موضوع بیماری کووید۱۹ و واکسیناسیون بسیار خوب مدیریت شده است.

استوار با یادآوری اینکه حدود یک سال و نیم است که کارکنان مجموعه سلامت در کشور برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می کنند و باید به شرایط رفاهی و معیشتی آنان توجه بیشتری انجام شود، گفت: در زمینه واکسیناسیون کرونا باید به مواردی مانند زنجیره سرما در واکسیناسیون، تهویه و دمای مناسب مراکز واکسیناسیون با توجه به گرمای هوا، افزایش رضایتمندی مردم و نوبت دهی درست به ویژه در گروه های سنی پایین تر که واکسیناسیون آنان در هفته های آینده انجام می شود، توجه کرد.

کد خبر 615756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha