مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: سندارتقای زنان و خانواده که شش شاخص اصلی دارد مصوب و اجرای آن آغاز می‌شود.

مدیریت زنان

به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان شرقی یکی از استانهایی است که از نظر شاخص رفاه زنان وضعیت چندان مطلوبی ندارد و همسر آزاری یکی از موارد اصلی گزارش شده به اروژانس اجتماعی است از این رو برنامه ریزان اجتماعی در این زمینه اقدام به تدوین راهکارهای قانونی با هدف حمایت از زنان کردهاند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی  در همین زمینه گفت: سلامت و رفاه اجتماعی زنان برای ما بسیار مهم است که نه تنها به عنوان حق انسانی و حقوق شهروندی بلکه در سلامت خانواده و جامعه تاثیر بسزایی را دارد.

رقیه صادق‌زاده ،اظهار کرد:  سند ارتقای زنان و خانواده در کلیه‌  استان ها و به پیشنهاد استان ما تدوین شد که شش شاخص اصلی دارد و یکی از آنها بحث بهداشت و سلامت زنان است لذا در این قضیه به راهکارهای بسیاری پرداخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند، سلامت و رفاه اجتماعی زنان بسیار مهم است که در برگیرنده‌ی رفاه جسمی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی و معنوی آنان است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بحث سلامت بانوان تحت تاثیر عوامل بیولوژیک، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و به ویژه سلامت جنسی است که از عوامل اساسی و مهم در پایداری زندگی زناشویی به شمار می‌آید و به عنوان یکی از عوامل موثر در روابط زوجین بوده که در کیفیت زندگی تاثیر بسزایی را دارد.

وی بیان کرد:نشست بهداشت و سلامت بانوان به طور منظم در استان با هدف ارتقای وضعیت زندگی زنان و مولفه های مربوط به زنان برگزار میشود.

کد خبر 615751

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha