مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

کانکس یک یا چندین اتاقک پیش ساخته است که مهمترین دلیل استفاده از آن حمل و جا به جایی در هر مکانی می باشد. اغلب از کانکس در مکان هایی استفاده می کنند که امکان ساخت و ساز در آن جا دشوار و یا حتی غیر ممکن باشد. اجزای اصلی در ساخت کانکس شامل دیوارهای پیش ساخته، ورق گالوانیزه و پروفیل می باشد.

image-20210720024256-1.jpeg

کانکس ها در ابعاد مختلف و با کاربردهای متفاوت  در دو گروه ثابت و چرخ دار ساخته می شوند.

امروزه بسیاری از بخش های مختلف یک شرکت یا کارخانه با کانکس راه اندازی می شود. از دلایل استفاده از کانکس ها می توان صرفه جویی در زمان و هزینه را نام برد زیرا در زمان هایی که نیاز فوری به مکانی جهت استقرار داریم، بهترین عملکرد ساخت سریع کانکس می باشد. از مقایسه ها و برآورد هزینه های تولید کانکس با ساندویج پانل و تولید ساختمان سنتی دریافیتم که تولید و استفاده از کانکس مقرون به صرفه تر است.

انواع کانکس

خرید کانکس که انواع مختلفی دارد که بر حسب کاربرد و یا متناسب مواد اولیه استقاده شده در آن ها، تقسیم بندی می شوند. به عنوان نمونه کانکس های چوبی یا آهنی، کانکس هایی هستند که از صفحات چوب و آهنی برای پوشش دیوارهای آن ها استفاده شده است.

آشنایی با کانکس و کانتینر مبین کانتین

کانکس معمولی:

 اولین سازه های پیش ساخته, کانکس های معمولی است که اکنون به دلیل هزینه های بالا و زمان ساخت کمتر تولید می شود. این سازه معمولا از تیرآهن و ورق گالوانیزه و دیگر فلزات تولید می شود.

کانکس ساندویچ پانل:

 این کانکس در فرایند ساخت از ساندویچ پانل استفاده می کند. ساندویچ پانل ترکیبی از دو لایه ورق و یک لایه فوم بسیار مقاوم نسبت به سایر سازه ها دارد.مواد بکار رفته در این نوع کانکس نسبت به کانکس معمولی مدرن تر می باشد.

کانکس سردخانه ای:

 در بعضی شرایط و مکان ها نیاز به وجود سردخانه لازم و ملزم می باشد ، اما بنا بر شرایط جغرافیایی و هوایی امکان ساخت سردخانه در آن محیط وجود ندارد و یا باید به صورت موقت به سردخانه نیاز است بنابراین ساخت سردخانه مقرون به صرفه نیست و باعث ایجاد هزینه های گذافی می شود لذا ساخت کانکس سردخانه ای پیشنهاد می شود. کانکس سردخانه ای از ساندویچ پانل در فرایند ساخت استفاده می کند به دلیل اینکه امکان ورود و خروج هوا و آلاینده ها به حداقل برسد.

کانکس اجرا در محل:

 برخی از کانکس ها در کارخانه با دستگاه های پیشرفته تولید می شوند. اما گاهش اوقات به دلیل شرایط بسیار بد راه و صعب العبور بودن مسیر امکان انتقال کانکس آماده وجود ندارد، در این صورت مواد ساخت کانکس به محل انتقال پیدا می کند و در محل مد نظر کانکس ساخته خواهد شد.

کانتینر چیست؟

کانتینر یا بنا بر تعریف ذکر شده در ویکی پدیا (بارگنج )،مجموعه فضایی مستحکم و امن ،با اسکلت فلزی در اندازه های استاندارد جهانی می باشد که برای بارگیری اجناس و کالاهای متنوع و انتقال این محصولات به اقصی نقاط دنیا مورد بهره برداری قرار می گیرد.در پی پیشرفتهای علم و تکنولوژی،اهداف و کاربردهای آن نیز تغییرات قابل ملاحظه ای داشته و امروزه شاهد مفهوم گسترده و کاربردی تری از کانیترها هستیم.بنابراین به نسبت این تغییرات ،جایگاه و موارد کاربردش تحت شعاع قرار گرفته و در حمل و نقل های دریایی و کشتیرانی بیشتر استفاده می شود.

آشنایی با کانکس و کانتینر مبین کانتین

در ادامه با توجه به توضیحات بالا به چند خصوصیت اساسی کانتینرها می پردازیم:

از استحکام کافی و امنیت لازم برخوردار باشد.

به گونه ای طراحی شود که برای بارگیری و تخلیه مناسب و سریع باشد.

متناسب با جایگاه مورد استفاده طراحی و پیاده سازی شود.

هماهنگی قابل قبولی بین گنجایش کانتینر و کالاهای ارسالی وجود داشته باشد.

گفتیم که طراحی کانتینرها متناسب با شرایط  و محل مورد استفاده و همچنین کالاهایی که بارگیری می شود طراحی و ساخته می شوند به طور نمونه،برخی محموله های فاسد شدنی نیاز به شرایط نگهداری خاص و تجهیزات سیستمی خنک کننده دارند ، و یا بعضی از محصولات درشکل و اندازه های گوناگونی می باشند که بنا به شرایط فوق الذکر،کانتینر مناسب با محموله انتخاب و استفاده می شود.

آدرس :بزرگراه آزادگان غرب به شرق – ۴ کیلومتر بعدازاتوبان ساوه(لاین کندرو) روبروی بلوار الغدیر یافت آباد

تلفن تماس:  ۵۵۲۶۷۰۰۲-۵۵۲۶۷۰۰۱ -۰۲۱

فکس :۵۵۲۶۳۵۰۰-۰۲۱

همراه:۰۹۱۲۴۴۰۰۰۹۰

همراه :۰۹۱۲۵۵۰۰۰۹۰

ارسال توسط الگانت وب

کد خبر 615749

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha