عکاسی از لباس یا حتی ساختن یک ویدئو به همراه محتوای جذاب و موثر به عوامل مختلف نیاز دارد. از مهم‌ترین این عوامل تهیه عکس‌های باکیفیت است که به حرفه‌ای نشان دادن کار شما بسیار کمک می‌کند. اهمیت نور و نورپردازی در پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و تفاوت میان تولید محتوای باکیفیت و آماتور را به ویژه در حوزه عکاسی دقیقا مشخص می‌کند.

image-20210719133344-1.jpeg

استفاده از نور مناسب به خصوص در عکاسی از لباس‌ها، کمک می‌کند تا مخاطب بتواند جزئیات بیشتری از یک لباس را مشاهده و بررسی کند. با گذشت زمان تجهیزات بیشتری در این زمینه وارد حوزه عکاسی شده‌اند که متنوع‌تر بوده و حمل آنها نیز بسیار آسان است.  گاهی اوقات با داشتن این نوع از تجهیزات با قیمت‌های ارزانتر هم می‌توانید کار خودتان را راه بیاندازید. در ادامه این مقاله به بررسی چند دستگاه ضروری برای عکاسی از لباس می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

۱. رینگ لایت

انواع رینگ لایت در میان سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بسیار محبوب است و حتی برای عکاسی با گوشی نیز استفاده می‌شود. این نورها در واقع یک منبع نوری جذاب را برای طیف گسترده‌ای از مخاطب، می‌تواند فراهم کند. رینگ لایت کمک می‌کند تا سایه‌ها از بین برود و همه چیز شفاف‌تر و زیباتر دیده شود. انواع رینگ لایت در قیمت های مختلف، از ارزان گرفته تا گران در بازار وجود دارد، بر خلاف فلاش‌های عکاسی یک نور متوالی از خود ساطع می‌کند.

رینگ‌ لایت‌ها معمولا کوچک و قابل حمل هستند و تنظیم آنها به صورت رومیزی یا متصل به گوشی، عکس‌های حرفه‌ای ایجاد می‌کند. شما می‌توانید این ابزار را به سادگی به یک پریز برق وصل کنید و آن را مقابل سوژه خود که لباس یا چیزهای دیگر است قرار دهید. در واقع این ابزار به جای استفاده از چندین منبع نور برای احاطه سوژه و از بین بردن سایه‌ها شکل منحصر به فرد دایره‌ای ایجاد می‌کند و یک منبع نور منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲. سه پایه نور

این سه پایه برای نگه داشتن نور استفاده می‌شود. انواع سه پایه‌های نور دارای قدرت تحمل متفاوتی از وزن هستند که با توجه به منبع نوری آنها باید در مدل‌های مناسبی خریداری شوند. در استفاده از این دستگاه باید ارتفاع را نیز مد نظر قرار دهید که در هنگام کار با آن در هر فضایی باید تنظیم شوند. برای مثال در هنگام عکاسی از انواع مدل ‌های مانتو یا لباس و نشان دادن جزئیات آنها بهتر است سه پایه نور در ارتفاع پایین‌تری تنظیم شود تا جزئیات لباس در هنگام خرید مانتو در مدل های متنوع به صورت دقیق‌تری نمایش داده شود. در عکاسی لباس از فروشگاه حتی می‌توانید تگ قیمت را نیز مد نظر داشته باشید.

۳. سافت باکس

۹ دستگاه و ابزار ضروری در نورپردازی برای عکاسی از لباس‌ها

همانطور که از اسم این ابزار مشخص است، این وسیله درواقع یک محفظه است که دور منبع نور قرار داده می‌شود. سافت باکس می‌تواند نور را به نور سخت یا نور نرم تبدیل کند. سافت‌ باکس‌ها دارای اشکال و ابعاد مختلفی هستند که در شکل‌های مربع و مستطیل بیشتر دیده می‌شوند.

سطح داخلی سافت باکس بازتابنده است و معمولا داخل آن با مواد نقره‌ای یا پارچه‌ای سفید پوشانده می‌شود. اما قسمت خارجی این ابزار عمدتا سیاه است. سافت باکس به پوشش گسترده نور و نرم کردن سایه‌ها کمک می‌کند که از مهم‌ترین ویژگی این ابزار کاربردی است.

۴. اکتا باکس

اکتا باکس درواقع یک اصلاح کننده هشت ضلعی دایره‌ای است. این ابزار به سافت باکس شباهت بسیاری دارد و نور نرم یکنواختی نیز تولید می‌کند. این ابزار اغلب توسط عکاسان مد و لباس به منظور ایجاد نور یکنواخت در کل صحنه و از بین بردن سایه‌های بسیار کم به کار گرفته می‌شود.

۵. چتر

چتر هم از دیگر تجهیزات محبوب به خصوص برای عکاسی از لباس است. چترها معمولا در دو نوع رفلکتور (بازتاب دهنده) و شفاف وجود دارند. سطح داخلی چترها به رنگ طلایی، نقره‌ای و یا گاهی سفید است.

۶. نورهای تنگستن

این نوع از نورها، نورهای قوی اما گران قیمتی هستند. نورهای تنگستن می‌توانند گرمای زیادی تولید کنند و بهتر است اگر برای عکاسی لباس دارای استودیو هستید، از آنها استفاده کنید. بسیاری از افراد حرفه‌ای این نوع از نور را ترجیح می‌دهند. توان خروجی نورهای تنگستن با توجه به نوع مدل‌ آنها متفاوت است.

۷. پنل‌های ال ای دی

۹ دستگاه و ابزار ضروری در نورپردازی برای عکاسی از لباس‌ها

نورهای ال ای دی از لامپ‌ها ایمن‌تر هستند و زیاد گرم نمی‌شوند. اغلب این نورها هم با جریان برق و هم با باتری کار می‌کنند. بهتر است که نور ال ای دی با نور کلی صحنه تطبیق داده شود. به همین دلیل هم شما می‌توانید انواع ال ای دی هم رنگ با نور روز خریداری کنید. البته این روزها ال ای دی‌های دو رنگ نیز وارد بازار شده‌اند که بسیار محبوب هستند.

نورهای ال ای دی با توجه به وزن بسیار کمی که دارند، در هر شرایطی مانند استودیو، فضای باز و غیره می‌توانند استفاده شوند. این نوع از نور کم مصرف بوده و خیلی داغ نمی‌شود. حرکت این نورها به خصوص برای عکاسی از لباس بسیار راحت و ایمن است. البته نباید فراموش کنید گرمای کمی هم دارند اما منجر به سوختگی نمی‌شوند. به همین دلیل هم نکته مهمی که در این موضوع وجود دارد، آن است که این نورها فیلترهای استفاده شده بر روی خود را ذوب نمی‌کنند. شما اگر از این نورها استفاده کنید، برای مدت زیادی از مزایای آنها بهره مند می‌شوید، زیرا نورهای ال ای دی عمر بیشتری در مقایسه با نورهای فلورسنت دارند. این نورها به طور متوسط ۳۰ تا ۵۰ هزار ساعت عمر مفید دارند که این موضوع یک امتیاز ویژه برای آنها است.

۸. بیوتی دیش

با توجه به طراحی خاصی که بیوتی دیش دارد، از آن برای ایجاد یک نور متمرکز و نرم استفاده می‌شود. این وسیله یکی از تجهیزات محبوب در حوزه مدلینگ و عکاسی از لباس است. روش استفاده از این ابزار را در این مطلب بخوانید.

۹. دیگر تجهیزات جانبی نورپردازی

طیف گسترده‌ای از اصلاح کننده‌های نور، می‌تواند خلاقیت استفاده از نور را افزایش دهید. بسته به نوع لوازم جانبی هم می‌توانید نور را ملایم، بسیار سخت، پخش شده و جهت دار و غیره بر روی لباس متمرکز کنید. در واقع این مجموعه‌ها کمک می‌کنند تا به نتیجه‌ای که دلخواه شما است، سریعتر دست پیدا کنید.

کد خبر 615484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha