امروز فاز نخست مرکز جامع سرطان بنیاد زنده‌یاد محمدعلی فرشچیان با حضور محمدباقر نوبخت؛رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولان استانی افتتاح شد.این مرکز با حمایت‌های بنیاد زنده‌یاد فرشچیان و با همت دانشگاه علوم پزشکی همدان ساخته شده و در صورت تکمیل همدان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه درمان بیماران مبتلا به سرطان معرفی خواهد کرد.

افتتاح مرکز جامع سرطان با حضور نوبخت

فاطمه کاظمی- همشهری آنلاین:

اجرای 32 طرح و پروژه در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این آئین گفت: در سفر قبلی که شهریور سال گذشته به همدان داشتیم، در شورای برنامه‌ریزی استان توافق شد32 طرح و پروژه با ارزش 545 میلیارد تومان اجرایی شود. در سفر امروز یکی از پروژه‌هایی که به لحاظ علمی و فنی جایگاه ویژه‌ای داشت، افتتاح شد.

محمدباقر نوبخت ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در جلسه سال گذشته بر اجرای آن تأکید شد، احداث دو هزار واحد مسکونی برای افراد کم‌برخوردار در شهرستان بهار بود که بعدا هزار واحد دیگر به آن اضافه شد. خدا را شاکرم که امروز کلید 2 هزار و 600 واحد به مالکان این واحدها تحویل داده می‌شود.

وی افزود: از 545 میلیارد تومان توافق‌شده در جلسه سال گذشته، بالغ بر 800 میلیارد تومان به این پروژه‌ها تزریق شد و قبل از پایان دولت دوازدهم 80 میلیارد تومان نیز تزریق خواهد شد. امیدواریم باعث عمران این استان پرظرفیت شود.

اقدامات خوب در حوزه بهداشت و درمان

استاندار همدان نیز در این برنامه با بیان این‌که در کشور در حوزه بهداشت و درمان تحول عمیقی ایجاد شده، توضیح داد: در پروژه بیمارستان اکباتان بیش از 250 نفر مشغول کار هستند تا چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. فاز جدید بیمارستان فاطمیه در مراحل پایانی ساخت است. در اغلب شهرستان‌های همدان مانند بهار، تویسرکان و نهاوند در طی 8 سال گذشته بیمارستان افتتاح شده است. بیمارستان رزن نیز در حال ساخت است.

سید سعید شاهرخی افزود: با وجود پزشکان حاذقی که همدان دارد، به عنوان قطب پزشکی غرب کشور به استان‌های اطراف خدمات ارائه می‌دهد.

وی درباره مرکز جامع سرطان بنیاد زنده‌یاد محمدعلی فرشچیان گفت: کمتر از یک سال بعد از افتتاح بیمارستان قلب و عروق فرشچیان که شاهد اثرات آن در استان هستیم، این مرکز به عنوان یکی از بهترین مراکز جامع سرطان در استان همدان افتتاح می‌شود. نام زنده‌یاد فرشچیان در همدان نیک و جاودانه است.

مگا پروژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این برنامه با بیان این‌که در طول 8 سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان همدان افتاده، توضیح داد: 400 پروژه در طی این مدت اجرا شده و اطمینان می‌دهم در طول سی سال آینده، استان همدان در حوزه زیرساخت‌های حوزه بهداشت نیاز به کار خاصی ندارد. در حوزه درمان هم اگر بیمارستان هزار تختخوابی اکباتان به بهره‌برداری برسد به جز تجهیزات آیتکت، نیاز به زیرساخت خاصی نداریم.

رشید حیدری مقدم تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تنها دانشگاه علوم پزشکی ایران است که 600 دانشجوی خارجی در آن تحصیل می‌کنند و سالانه یک و نیم تا دو میلیون دلار ارز وارد کشور می‌کنند.

وی درباره مرکز جامع سرطان نیز گفت: این پروژه 25 هزار و 800 مترمربع و در حوزه سلامت مگاپروژه  محسوب می‌شود که در فاز نخست هزار و 800 مترمربع آن افتتاح می‌شود و بخش‌های پرتودرمانی، شیمی‌درمانی و سرپایی را شامل می‌شود. برای این فاز نزدیک به 400 میلیارد تومان هزینه شده که 180 میلیارد تومان آن تجهیزات است. دو دستگاه از آخرین مدل دستگاه‌های پرتودرمانی در دنیا برای این مرکز خریداری شده است.

حیدری مقدم تأکید کرد: تمام مراحل عمرانی این پروژه به صورت 60 *40 با همکاری خانواده زنده‌یاد فرشچیان انجام شده و 60 درصد هزینه‌ها توسط دولت و 40 درصد آن توسط بنیاد زنده‌یاد فرشچیان تأمین شده است. امیدواریم فاز دوم هم که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا اسفند 1400 به بهره‌برداری برسد و شامل آزمایشگاه، مراکز تشخیصی، شیمی‌درمانی، بستری، جراحی و آی سی یو خواهد بود. فاز سوم این پروژه هم کار بسیار بزرگی و شامل مرکز پزشکی هسته‌ای، درمانی، پیوند مغز استخوان، سلول‌های بنیادی و پژوهشگاه سرطان خواهد بود و همدان را به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه درمان بیماران مبتلا به سرطان معرفی خواهد کرد.

کد خبر 615441

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha