دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از کارشناسان کشور برای حضور در بررسی سانحه این هواپیما عازم بیشکک شدند.

حسین خانلری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با ابراز تاسف به علت درگذشت تعدادی از سرنشینان ایرانی هواپیمای قرقیزی گفت: هنوز سازمان هواپیمایی قرقیزستان اطلاعات دقیقی از تعداد مسافران ایرانی و سرنوشت آنها در اختیار ما قرار نداده است.[سقوط بوئینگ ۷۳۷ در قرقیزستان]

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی تصریح کرد: هواپیمای سانحه دیده از نوع بویینگ 737 و متعلق به شرکت آیتک قرقیزستان است و هیچ ارتباطی با بخش هواپیمایی ایران ندارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد : تلاش می‌کنیم با توجه به وجود تبعه‌های ایرانی در این هواپیمای مسافری‌، هر چه زودتر اطلاعات دقیق و مناسب در اختیار هموطنان قرار گیرد. [هویت مسافران هواپیمای قرقیزستان هنوز اعلام نشده است]

خانلری گفت: این هواپیما ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت محلی و 19 به وقت تهران در 5 کیلومتری فرودگاه بیشکک سقوط کرد.

طبق آخرین اطلاعات، ‌44 ایرانی در حادثه سقوط هواپیمایی که از قرقیزستان عازم تهران بود جان خود را از دست دادند. 54 نفر از مجموع 90 مسافر این هواپیما ایرانی بودند که 10 نفر از ایرانیان در این سانحه مجروح شدند.

به گفته صبوری سفیر ایران در بیشکک جانباختگان این حادثه با یک پرواز به کشورمان منتقل می شوند. اسامی جان باختگان به زودی با هماهنگی مسئولان هواپیمایی کشوری اعلام خواهد شد.

کد خبر 61543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز