معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۳۶۲ نفر از مددجویان بهزیستی از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده و با توجه به وظیفه بهزیستی در تأمین مسکن مددجویان ۶۹۳ واحد مسکونی در استان کرمانشاه تحویل مددجویان قرار گرفته است.

شریفی معاون مشارکت بهزیستی

زهره شریفی در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در استان کرمانشاه زیرپوشش بهزیستی هستند، افزود: معلولیت این افراد در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری است. 

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳ هزار ۳۲۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی طی یکسال اخیر ایجاد شده که درسال جاری رصد استانی این تعداد نفر اشتغال و تعهد کشوری در سامانه پرتال به ایجاد ۲ هزار ۴۷۲ نفر اشتغالزایی در نظر گرفته شده است. 

 وی ادامه داد: به منظور حمایت از معلولان در بحث اشتغال طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی سه درصد سهمیه پذیرش برای این افراد با جدیت از دو سال گذشته در نظر گرفته شده و باید مددجویان در آزمون‌های استخدامی دارای پذیرش معلولین شرکت کنند.

شریفی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات، بیمه خویش‌فرمایی، پرداخت سهم بیمه کارفرما، مجوز اخذ مراکز غیر دولتی زیر مجموعه سازمان، پرداخت کمک بلاعوض برای ایجاد اشتغال را از جمله برنامه‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال مددجویان استان کرمانشاه است. 

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: مشکلات زنان معلول عدم مناسب سازی محیط‌های شهری واداری وعدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه که معلولیت محدودیت نیست بسیار دیر وبه سختی جذب بازار کار می شوند.

وی گفت: اشتغال در بخش خصوصی برای معلولان با وجود در نظر گرفتن پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای از جمله تسهیلاتی چون اهدا وام با کارمزد ۴ درصدی، بیمه کارفرمایی، پرداخت جبران عدم کارایی معلولین و...به کارفرمایانی که از معلولین به کار گرفته‌اند متاسفانه به دلیل نبود فرهنگ‌سازی مناسب چندان مناسب نیست.

شریفی در خاتمه بیان کرد: ۲ هزار و ۳۶۲ نفر از مددجویان بهزیستی از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده و با توجه به وظیفه بهزیستی در تأمین مسکن مددجویان ۶۹۳ واحد مسکونی در استان کرمانشاه به مددجویان تحویل داده شده است.

کد خبر 615378
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha