مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همزمان با هفته جهانی معلولان ۲۲ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی زنجان واگذار شد و این موضوع مهم برای دیگر معلولان فاقد مسکن هم پیگیری می‌شود.

مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان زنجان سه‌شنبه ۱۸ آذر گفت: برای احداث ۲۲ واحد مسکن ۴۱۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است. ۱۵ واحد مسکونی در شهرستان زنجان، پنج واحد در خدابنده، یک واحد در طارم و یک واحد دیگر در ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد. تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است. بر این مبنا در مناطق روستایی استان ۲۵۰ خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شد که ۱۵۳ مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده و ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی در مرحله پایانی قرار دارد.

محمد محمدی قیداری افزود: بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیح سازندگی برای مناسب‌سازی واحدهای مسکونی معلولین و کمک به اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است. سهم استان از این تفاهم‌نامه حدود ۲۰۰ واحد مسکونی معلولین اعلام شده که این مهم در حال انجام است. اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه‌کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب‌سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب‌سازی و جلوگیری از موازی‌کاری‌های موجود از اهداف اختصاصی مناسب‌سازی مسکن مددجویی است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق معلولان،  افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‌شوند. با توجه بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است، از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۵ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار بهزیستی زنجان، هم‌اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۲۸ هزار و ۹۵۸ نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزار و ۴۴۲ خانوار مستمری می‌گیرند و ۳۵ درصد از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 571198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha