پیشرفت عملیات احداث مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) به حدود 4 کیلومتر رسید.

فنی

به گزارش همشهری آنلاین،  صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در تشریح آخرین دستاوردهای اجرایی فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) سخن می گفت، ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات احداث مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری به موازات تلاش برای توسعه فضای سبز در تمام مقاطع بدون معارض فاز نخست ادامه دارد و تاکنون حدود ۴ کیلومتر از طول این مسیرها تکمیل شده است.
وی همچنین با بیان آنکه ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در طول مسیر باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) از طریق احداث ساختمان های خدماتی موسوم به کوشک پیش بینی شده است، از طراحی ۲۲ سازه این چنینی در طول ۹ کیلومتری باغ راه خبر داد و گفت: در گام نخست احداث ۲ کوشک در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در نظر گرفته شده است. در حالی که کوشک منطقه ۱۸ به مرحله اجرای نازک کاری رسیده است، کوشک منطقه ۱۷ به سرعت به مرحله اتمام عملیات سازه ای نزدیک می شود.
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مساحت هریک از کوشک ها به ۳۳۰ مترمربع می رسد و فضاهایی همچون کافی شاپ، ایستگاه دوچرخه، نگهبانی و سرویس بهداشتی در آنها جانمایی شده است.
گفتنی است پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است. فاز یک پروژه شامل محدوده ای به طول ۶ کیلومتر حدفاصل میدان شهدای مدافع حرم تا خیابان الغدیر است.

کد خبر 615331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha