دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

ناهید پیشور : وقتی فلمینگ، قهرمانی به نام جیمزباند را خلق کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد مامور 007 بیش از 4 دهه دوام بیاورد.

از شون‌کانری تا راجر مور و بعد تیموتی دالتون، پیرس برازنان و حالا دانیل کریگ در قامت مامور 007، ماجراهای هیجان‌انگیزی را رقم زدند که سال‌هاست به یک تجارت پرسود و مطمئن در هنر هفتم تبدیل شده است.

جیمز باند را مولود جنگ سرد نامیده بودند ولی سال‌ها پس از تک قطبی شدن جهان نیز همچنان مامور 007 بر پرده نقره‌ای، حضور دارد.سری فیلم‌های باند،  ابتدا از سوی منتقدان جدی گرفته نمی‌شد و سال‌ها طول کشید  تا به پدیده باند فراتر از محصول سینمای عامه‌پسند نگریسته شود. نکته جالب توجه اینکه این اتفاق تقریبا همزمان با افت کیفی فیلم‌های باند رخ داد!

اینکه هنوز هم شون کانری بهترین و مناسب‌ترین جیمزباند سینماست نشان می‌دهد که این سری فیلم‌ها در گذر زمان تا چه اندازه افت کرده‌اند هرچند اینها خیلی هم اهمیت ندارد، چون 007 هنوز هم می‌تواند عاملی برای فتح گیشه باشد.

«مایه آرامش» بیست و دومین فیلم جیمزباند در اواسط نوامبر روی پرده خواهد آمد. دانیل کریگ بازیگر «کازینو رویال» این بار هم در قامت  باند ظاهر خواهد شد.  مارک فوستر که «بادبادک باز» را کارگردانی کرده، سازنده «مایه آرامش» است. نکته جالب،  حضور پل هگیس فیلمنامه‌نویس «محبوب میلیون‌ دلاری» و سازنده «تصادف» است که فیلمنامه «مایه آرامش» را بازنویسی کرده است.

کد خبر 61517

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز