همشهری آنلاین: دبیر کل بانک مرکزی گفت با فعالیت غیرمجاز موسساتی که اقدام به خرید و فروش وام بانکی می‌کنند، چلوگیری می‌شود.

محمود بهمنی با بیان این مطلب افزود: عملیات اجرایی این کار آغاز شده، زیرا فعالیت آنها باعث افزایش ارزش پول می‌شود.

وی در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه اجرای صحیح بسته بانک مرکزی، باعث کاهش نرخ تورم در کشور است، گفت: با این وجود کاهش نرخ تورم به عوامل متعددی از جمله ابزارهای پولی، مالی و ارزی بستگی دارد.

دبیرکل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ابزارهای تاثیرگذار بر نرخ تورم به صورت یک مجموعه نمود می‌یابد، تصریح کرد: سیاست‌های پولی به تنهایی بر نرخ تورم تاثیر ندارد.

وی حضور بانک‌های خارجی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور بانک‌های خارجی باعث تعدیل نرخ سود بانک‌های داخلی می‌شود، به علاوه همراه این بانک‌ها سرمایه نیز وارد کشور می‌شود.

بهمنی گفت: به دلیل اینکه نرخ سود بانک‌های خارجی پائین است، تسهیلات پرداختی آنها در داخل کشور نیز پائین خواهد بود و همین امر موجب رقابت میان بانک‌های خارجی و ایرانی در جهت سرویس دهی بهتر به مردم می‌شود، همچنین با این امر بانک‌های داخلی سعی خواهند کرد که شرایط خود را با شرایط بانکه‌ای خارجی تطبیق دهند.

بهمنی اظهار امیدواری کرد که لایحه 15 هزار میلیارد تومانی دولت به منظور تسویه بدهی دولت به بانک‌ها در مجلس تصویب شود تا بدین طریق بافت مالی بانک‌ها نیز اصلاح شده و خصوصی‌سازی آنها به راحتی صورت گیرد.

کد خبر 61510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز