معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از قاطعیت پلیس در انهدام دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال خبر داد.

استخراج بیت کوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا اظهار داشت: در پی خاموشی های گسترده و سراسری اخیر کشور، ناجا با اتخاذ طرح های ویژه، مقابله قاطع با مزارع غیرمجاز استخراج رمزارزهای دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه گفت: ناجا در ۲۰ روز ابتدایی تیرماه سال جاری با تشدید اقدامات خود موفق به کشف نزدیک به ۱۹ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شد که در مقایسه با خرداد که آمار کشفیات ۸۵۰۰ دستگاه بود، افزایش بی سابقه ۱۲۵ درصدی را نشان می دهد. این درحالی است که همچنان تا انتهای تیرماه این آمار قطعا افزایش بیشتری خواهد داشت و امیدواریم اینگونه اقدامات در کاهش خاموشی‌ها و قطعی برق موثر باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید تولید برق نیروگاه ها در کشور و تشدید این خاموشی ها، لوازم خانگی و صنعت تولید با مشکلاتی روبه رو شده اند به همین خاطر در سال مانع زدایی از تولید بر اساس اختیارات قانونی برخورد با موانع تولید را تکلیف خود می دانیم.

سخنگوی ناجا با اشاره به تاثیر عدم برخورد با فعالیت غیرقانونی این دستگاه ها در ظهور برخی پدیده های اجتماعی و اقتصادی، بیان داشت: ناجا جهت رفاه حال شهروندان و هم وطنان عزیز، از آمادگی کامل برای همکاری نهادها و ارگان های ذیربط در شناسایی و جمع آوری مزارع غیرمجاز ارزهای دیجیتال اعلام می دارد و با جدیت در اجرای قاطعانه قانون بدون اغماض اقدام خواهد کرد.

سردار حاجیان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز در همکاری و اطلاع به موقع به پلیس، از شهروندان محترم خواست هرگونه اقدامات و فعالیت های مربوط به مزارع استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ گزارش دهند.

کد خبر 615046

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha