چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

سعید صیام، وزیر کشور فلسطین: آنچه مسلم است اینکه مسأله فلسطین، تنها مسئله مردم این سرزمین نیست بلکه مسئله تمام امت اسلام و امت عربی است.

فلسطین زمینی است که خداوند برکت خود را به آن نازل کرد و مسجدالاقصی را اولین قبله مسلمانان و محل اسرا پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) قرار داد.

فردا روز جهانی قدس است روزی که باعث یادآوری به آزادگان جهان برای آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین می‌شود.

این روز که از طرف مردم جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری شد باعث می‌شود تا سالانه مردم جهان به یاد فلسطین بیافتند و بدانند که فلسطین زنده است و در آن مسائلی به‌وجود آمده که باید به‌خاطر آن فداکاری و برای آزادی آن تلاش کرد.

مردم فلسطین طی سال‌های گذشته با مشکلات متعدد و ظلم‌های فراوان روبه‌رو شده‌اند اما این معضلات را به جان خریده و بهای آن را با خون شهدا، اسرا و تخریب سرزمین خود پرداخت کرده‌اند تا آرمان‌های خود را زنده نگه‌دارند.

محاصره اخیر نیز جزیی از همین مشکلات است و بهایی است که ما می‌پردازیم تا آرمان خود را استوار سازیم.

در این مورد الگوی مردم فلسطین پیامبر گرامی اسلام است که در مدت 3 سال خود و اصحابش در شعب ابی‌طالب مقاومت کرده و محاصره خود را شکستند.

مردم فلسطین نیز با تأسی از رسول بزرگوار اسلام انشاءالله تا برطرف‌شدن محاصره غزه و فشارهای کنونی مقاومت خواهند کرد.

این مسلم است که ملت فلسطین صاحب حق است در سرزمین خود و به‌طور قطع پیروز خواهد شد.

آنها که امروز ادعای دموکراسی و تمدن دارند و فریاد می‌زنند که به دنبال آزادی برای جهانیان هستند همان کسانی هستند که ملت فلسطین را به‌دلیل انجام یک فعالیت [انتخابات] دموکراتیک پیروز تحت محاصره قرار داده است.

متأسفانه کشورهای عربی هم موضع زیاد مطلوبی را در این مورد اتخاذ نکرده و کاری نکردند که این محاصره برداشته شود حتی کمک‌های آنها نیز که به ما دادند نتوانستند وارد فلسطین کنند.

حال تحت سایه این سکوت مرگبار اسرائیل نیز شب و روز بمباران‌های خود را افزایش می‌دهد و هر روز عده بیشتری از مردم را به شهادت می‌رساند.

گاهی در موقع حمله اسرائیلی‌ها 10 دقیقه به ساکنان منازل اجازه تخلیه آن‌ را می‌دادند ولی الان حتی گاهی اوقات این فرصت کوتاه را نیز به مردم نمی‌دهند و ناگهان خانه‌های آنها را مورد هدف قرار می‌دهند.

کد خبر 6150

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز