چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی:‌ از دوردست سال‌های 1970 در سپتامبر سیاه، فلسطینیان از اردن بیرون رانده شدند و به لبنان هجرت کردند و پایگاه‌های عملیاتی خود را در جنوب مستقر ساختند.

از آن زمان تا چندی پیش که ارتش اسرائیل به مردم غیرمسلح، زنان و کودکان و مناطق مسکونی نوارغزه حمله کردند، «حماس» و «حزب‌الله»‌ گروههای ضداسرائیلی بوده‌اند که به رغم شرایط سخت، دست از آرمان‌های خویش علیه سیاست‌های غیربشری در فلسطین و لبنان برنداشته‌اند و اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌اند.

سی‌سال آزگاری که تاسیس جنبش‌ حماس در قلب «خالد مشعل» رؤیایی بیش نبود، همان سال‌ها که عقب‌نشینی اسرائیل برای «سیدحسن نصرالله» یک آرزوی مانده در سینه بود، تا زمانی در همین نزدیکی که حماس، غزه را از چنگال اشغالگری صهیونیست‌ها آزاد کرد، دموکراسی فلسطینی از راه رسید و حماس پیروز شد و مقاومت به قدرت رسید، تا آغاز پیروزی حزب‌الله و حفظ ابتکار عمل در صحنه سیاسی و نظامی در جنگی 33 روزه و طنین فریاد «سید» که «نحن ابنا الحیدر» - ما فرزندان حیدریم- همواره ریشه جنبش‌های مقاومت و پیروزی‌های آنان به عنوان موضوع جدی کارشناسان خاورمیانه‌ای اروپا و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

حالا آنان به صراحت اذعان می‌کنند که باید ردپای انقلاب ایران را در لایه‌های مختلف این پیروزی‌ها جست.

چنانکه سال‌هاست، از انتشار اندیشه های یک روحانی سیاسی، با شخصیتی کاریزماتیک به نام «آیت‌الله خمینی» در سراسر جهان ترسیده‌اند و از مدل‌سازی مقاومت هشت ساله ایران در میان نیروهای مقاومت در هر کشوری هراس داشته‌اند و از اینکه رهبری کنونی ایران، مرد محبوب تمام مردم فلسطین و لبنان و حتی برخی کشورهای اسلامی شده است، آزرده بوده‌اند. این است که سیاسی‌کاران یهودی آمریکایی و صهیونیستی از سال‌ها پیش به  عنوان حربه رسانه‌ای رهبران انقلابی ایران را مدافع تروریسم خوانده‌اند و تولیدات رسانه‌ای و انتشار کتاب‌هایی با عنوان«ترس از اسلام» را برای تخریب اندیشه انقلاب اسلامی امام خمینی در سراسر کشورهای اسلامی و علی‌الخصوص لبنان و فلسطین در صدر تولیدات و تبلیغات خود قرار داده‌اند.

حال آنها به خوبی دریافته‌اند که ترویج «آرمان فلسطین و آزادی قدس» و روح تازه گرفتن جنبش‌های مقاومت اسلامی، همه ریشه در کانون تفکر ضد استکباری و ضد صهیونیستی امام خمینی داشته و دارد.

هنگامی که حزب‌الله و جنبش مقاومت اسلامی تاسیس شد، خیلی‌ها تصور می‌کردند که یک تشکل جدید به دهها حزب سیاسی موجود این کشور اضافه شده است و کسی فکر نمی‌کرد این تشکل که از لحاظ مبانی فکری و اعتقادی متفاوت بود، چنین جایگاهی پیدا کند.

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که در آینده‌ای نزدیک بتواند در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیری بسزا داشته باشد. اما حزب‌الله با وحدت نظری و عملی نیروها و رهبری دینی یک سید مبارز استوار و مقاوم، در شکست سیاست تفرقه‌اندازی آمریکایی و ایجاد جنگ مذهبی موفق شد تا با مقاومت و پایداری، استراتژی رژیم صهیونیستی را به بن‌بست برساند.

کد خبر 6130

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز