مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی گیلان از خود اشتغالی و توانمندی کامل هزار و ٧۴۴ نفر از مددجویان استان در سال گذشته خبر داد.

اشتغال معلولان

به گزارش همشهری آنلاین، ساسان جهانبخش یکی از زمینه‌های فعالیت بهزیستی را توانمند سازی جامعه هدف برشمرد و عنوان کرد :سال ۱۳۹۹ از محل بند به تبصره ۱۶ قانون بودجه ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار جامعه هدف بهزیستی گیلان قرار داده شد.  
وی گفت: در سال گذشته میزان تعهد اشتغال بهزیستی استان گیلان  ١۶۴۶ نفر بود که با اقدامات انجام شده و همکاری مسئولان استانی توانستیم بیش از تعهد خود و برای ۱۷۴۴ نفر شغل ایجاد کنیم و در سال جاری این اعتبار با ۴۲ درصد افزایش به ۸۷۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.
معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی گیلان افزود : سال ۱۳۹۹ بهزیستی گیلان عملکرد قابل قبولی در بخش اشتغال مددجویان داشته، اما مشکلات ناشی از محدودیت‌های کرونایی، عدم آمادگی جامعه هدف برای احراز شرایط دریافت وام به برخی مشکلات بانکی، انرژی مضاعفی را از حوزه اشتغال بهزیستی استان مصروف خود کرده است.  
جهانبخش در این باره تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های گروه‌های هدف تحت پوشش بهزیستی، تامین اشتغال و کارآفرینی است و اداره کل بهزیستی در کنار دهها خدماتی که به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند، توجه به این مطالبه را در دستور کار خود قرار داده است.  
وی یادآور شد:مشوق‌های بهزیستی برای کارفرمایانی که مددجویان این سازمان را به کار گیرند هم به لحاظ تعداد نیرو و هم از نظر سقف تسهیلات اعطایی افزایش یافته است.  
جهانبخش گفت: در راستای حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که در این زمینه اقدام کرده و معلول یا مددجوی تحت پوشش بهزیستی را طبق قانون کار به کار گیرند، سازمان بهزیستی به ازای اشتغال به کار هر فرد مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد ۴ درصد به کارفرما پرداخت می‌کند.  
وی با اشاره به اینکه فرد مددجو برای اشتغال باید دارای پرونده در سازمان بهزیستی باشد بیان کرد :میزان تسهیلات در سال گذشته افزایش پیدا کرد و محدودیت در بکارگیری تعداد افراد مددجو برای اشتغال برداشته شده و کارفرمایان به تعداد نیرویی که استخدام کنند از مشوق‌ها بهره‌مند می‌شوند و محدودیتی برای پرداخت بیمه و تسهیلات وجود ندارد. جهانبخش گفت: با توجه به نیاز مددجویان و در جهت توانمندسازی آنها انتظار داریم کارفرمایان با مشارکت خود از این مشوق‌ها استفاده کرده و با اشتغال زایی برای مددجویان در این کار خیر و خداپسندانه سهیم باشند.

کد خبر 614999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha