شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

دانش‌آموزان پایه نهم برای ثبت‌نام می‌توانند از امروز (شنبه) به پایگاه پرونده الکترونیکی «پادا» مراجعه کنند.

ثبت نام دانش آموزان

به گزارش همشهری‌انلاین به نقل از ایرنا، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش امروز (شنبه ۲۶ تیر) اعلام کرد تا روز چهارشنبه ۲۳تیرماه، برگه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ۱۴۰منطقه از ۷۰۰منطقه کشور صادر شده است.

بر این اساس، دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانند از امروز با مراجعه به پایگاه پادا، «پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان» نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

گفتنی است، هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف است تا بر اساس آن دانش‌آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

رویکرد جدید دستگاه تعلیم و تربیت به هدایت تحصیلی مربوط به سال ۹۵ است که پس از ۲۲ سال، هدایت تحصیلی از پایه دهم به پایه نهم در حالی منتقل شد. پیش از این دانش‌آموزان، پایه اول دوره متوسطه را به طور مشترک طی کرده و در پایه دوم متوسطه به یکی از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌رفتند و در هر کدام از این شاخه‌ها، رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب می‌کردند.

پس از آن و بر اساس سیاست جدید نظام آموزشی، این روند تغییر کرد و با تدوین و تصویب جدول دروس، گام بعدی در ادامه تحولات سیستم آموزشی ۳ - ۳- ۶ که همانا هدایت تحصیلی بود، آغاز شد.
 

کد خبر 614972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha