رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: واکسن کووپارس رازی در فاز سوم کارآزمایی بالینی بر روی ۵۵ هزار نفر تزریق می‌شود.

واكسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی از قبل تعیین شده، واکسن کووپارس رازی در مرحله دوم کار آزمایی بالینی باید به ۵۰۰ نفر تزریق شود که این کار به خوبی در حال انجام است.

او ادامه داد: فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی بر روی ۵۰۰ داوطلب انجام شده و این مرحله به پایان رسیده است. ۴۰۰ نفر از داوطلبان فاز اول کارآزمایی بالینی دوز دوم را هم واکسن دریافت کرده اند و پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده دوز دوم واکسن کووپارس به ۱۰۰ نفر باقیمانده نیز تزریق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: یک مطالعه و تحلیل میانی بر روی ۱۵۰ دوز اول واکسن صورت گرفت که نتایج خوبی داشت. در همین هفته گزارش این کار به سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود و در صورت تایید و اخذ مجوز فاز سوم کارآزمایی بالینی صادر می‌شود.

او با  بیان اینکه از اواسط مرداد مجوزهای لازم فاز سوم کارآزمایی بالینی صادر خواهد شد، گفت:  واکسن کووپارس رازی در فاز سوم کارآزمایی بالینی بر روی ۵۵ هزار نفر تزریق می‌شود و در شهریور تا فصل پاییز یک تا ۳ میلیون دوز و در مرحله بعد ۵ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

کد خبر 614849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha