پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گزارش‌های جدید منتشر شده از شیائومی، از گوشی هوشمند تاشویی خبر می‌دهند که نمایشگر آن درون و پشت تلفن را می‌پوشاند.

xiaomi-mi-fold-opvouwbare-smartphone.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، زومیت به نقل از LetsGoDigital، انتظار می‌رود شیائومی یک یا حتی دو گوشی هوشمند تاشوی دیگر در سال جاری ارائه دهد. پس از اینکه می میکس فولد (Xiaomi Mi Mix Fold) به عنوان همتای گلکسی Z فولد ۲ به‌طور رسمی عرضه شد، این سازنده چینی تصمیم گرفت شکل متفاوتی را برای محصول آینده خود در نظر بگیرد. یکی از آن‌ها احتمالا دارای طراحی تاشوی صدفی خواهد بود، مانند شیائومی می میکس فلیپ (Xiaomi Mi Mix Flip) که هفته گذشته توسط LetsGoDigital گزارش داده شد.

این بار، شیائومی چینی دوباره طرح تلفن تاشوی دیگری را به ثبت رسانده است. درواقع این دستگاه جدید یک گوشی هوشمند است که به سمت داخل خم شده و نمایشگر بزرگ آن درون و پشت تلفن را می‌پوشاند.

در ۵ اسفند ۱۳۹۸ (۲۴ فوریه سال ۲۰۲۰)، شیائومی پکن پتنت خود را به اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ارائه داد. این اسناد که در ۱۶ تیر ۱۴۰۰ (۶ جولای ۲۰۲۱) منتشر شد، شامل ۲۱ تصویر است که دستگاه را از هر طرف نشان می‌دهد. این فایل‌ همچنین شامل دو رندر رنگی است. رندرهای طراحی شده توسط شیائومی ذهنیت خوبی در مورد محصول نهایی ارائه می‌دهند.

به روزترین گوشی‌های موبایل در فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی

مانند گوشی Mi Mix Fold، این دستگاه منعطف نیز دارای صفحه‌نمایش تاشوی داخلی است. با این حال، صفحه‌نمایش انعطاف پذیر تعبیه شده برای پتنت جدید شیائومی بزرگ‌تر از نمونه‌های پیشین است. نمایشگر آن از داخل دستگاه به سمت جلو ادامه می‌یابد و صفحه نمایشگر جداگانه‌ای برای پشت‌ موجود نیست.

جدیدترین جزئیات از گوشی هوشمند تاشو شیائومی

پس از باز شدن، این دستگاه صفحه بزرگی به اندازه تبلت به شما ارائه می‌دهد. از آنجا که نمایشگر از کنار دستگاه ادامه پیدا می‌کند، این گوشی تاشو طراحی متمایز و شیکی دارد. شیائومی در دستگاه‌های دیگری مانند می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) از چنین طراحی نمایشگری بهره برده، اما این اولین گوشی هوشمند تاشوی آن است که از این نوع صفحه‌نمایش استفاده می‌کند.

یک فریم عمودی نیز برای اتصالات لازم در کنار نمایشگر منعطف دیده می‌شود. این بخش از لحاظ ضخامت کمی از نمایشگر بیرون زده است. نکته مثبت این است که پس از تا شدن،‌ به‌طور یکپارچه در کنار هم قرار می‌گیرند. این جنبه طراحی پیش‌تر در گوشی میت Xs هواوی دیده شده بود. یک دوربین سلفی در این قاب گنجانده شده که از چندین لنز مختلف تشکیل شده است. علاوه‌براین، یک سیستم دوربین طراحی شده به صورت عمودی نیز در پشت آن قابل مشاهده است.

به نظر می‌رسد که دکمه روشن/ خاموش در بالای دستگاه قرار دارد. همچنین می‌توان اسپیکری را در بالا و پایین گوشی هوشمند دید. همچنین احتمالا مکان اتصال USB-C نیز در پایین است. طبق آخرین شایعات، شیائومی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ گوشی تاشو دیگری را معرفی خواهد کرد. فعلاً مشخص نیست که این مدل از چه نوعی خواهد بود.

کد خبر 614613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha