معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: حمل و نقل از فرسودگی و سن بالای ناوگان راهداری رنج می‌برد و به طوری که از استانداران مختلف خواسته شده که تمام ظرفیت‌های لازم را برای حمل کالاها از بنادر انجام دهند.

حمل بار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصرایران، بابک طالبی با بیان اینکه در بندر امام خمینی خوزستان به طور مشخص و نیز در سایر بنادر قدری کمتر، محموله‌ها انباشته شده‌اند، اظهار کرد: نگرانی از تعداد ناوگان در کشور وجود ندارد. همیشه تعداد ناوگان‌ها بیش از بار عرضه شده برای حمل بوده، طبیعتا اگر عرضه کالا با توزیع ناوگان متناسب شود، بهره وری بالاتر خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید بهره وری ناوگان افزایش پیدا کند، افزود: اقزایش بهره وری تنها وظیفه ما نیست، اینجا صاحبان کالاها به شدت نقش موثری در این امر دارند. بنابراین در حال حاضر حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی یکی از مهمترین اولویت‌های ماست. باید تمام عوامل موثر در سرعت بخشی به جابجایی کالاها پای کار بیایند تا نیاز داخل کشور تامین شود.

محصولات کشاورزی فساد پذیر است

وی در خصوص اینکه محصولات کشاورزی فساد پذیر و از حساسیت خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: اگر به موقع و با تدابیر لازم حمل نشوند، آسیب آن می تواند خیلی فراگیرتر از نهاده‌های دامی باشد.

طالبی تصریح کرد: با تدابیری که اتخاذ شده، حدود پنج روز است که به طور مستمر آمار کامیون‌ها بالای دو هزار و دویست است که به این ترتیب روزانه حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار تن بار را حمل می‌کنند. اگر به همین نحو روند ادامه پیدا کند، از فشاری که امروز با آن روبرو هستیم، عبور خواهیم کرد.

اجرای طرحی برای اولین بار بعد از انقلاب

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه برای اولین بار بعد از انقلاب هر شرکتی می تواند از مبداء بندر امام بارنامه صادر کند، گفت: چند روزی است که برخی استان‌ها به این اتفاق مهم پیوسته‌اند.

طالبی با تاکید بر اینکه هم و غم متولیان باید بر توقف حداقلی راننده در بندر استوار باشد، اظهار کرد: بارهای متعلق به بخش خصوصی معطلی کمتری نسبت به بارهای دولتی دارد. بعضی مواقع معطلی در بخش دولتی به ۲۰ ساعت هم می‌رسد و حتی برای موارد جزئی ساعت‌ها معطلی داشته‌ایم در حالی که در بخش خصوصی بارگیری متوقف نمی‌شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا توقف‌های زیاد در بندر امام خمینی به حداقل برسد. اگر این اتفاق رخ دهد شک نکنید که وضعیت بهتر و رانندگان با انگیزه‌ای بالاتر کار می‌کنند.

مشوق برای رانندگان

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: هوا در بندر امام نسبت به گذشته گرم تر شده و از طرفی هم چون تعداد رانندگان ما زیاد است، نمی‌توانند از امکانات حداقلی بهره مند شوند. به همین دلیل هدف ما این است که توقفی در پایانه نباشد.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته‌ایم، گفت: در این مقطع زمانی به ازای هر پنج بارنامه‌ای که رانندگان از مرکز بندر امام حمل کنند، یک جفت لاستیک با قیمت دولتی اختصاص داده می‌شود.

کد خبر 614526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha