سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: به همه استاندارها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند، بلکه باید کارها را برخط انجام دهند.

سازمان ثبت احوال کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از مجموع ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل نام‌نویسی کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفر کارت صادره شده که از این تعداد، حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

وی گفت: به همه استاندارها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند از شهروندان تقاضا کنند. بلکه باید کارها را به صورت برخط انجام دهند.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۶ مدت انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل عدم امکان تأمین اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور، به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه قیمت تمام‌شده کارت تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که از مردم گرفته می‌شود، تصریح کرد: بودجه‌ای که باید تخصیص داده می‌شد، تخصیص داده نشده و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

ابوترابی ضمن اشاره به تراشه‌های وارداتی اذعان کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد، ما استقبال می‌کنیم که مشکل کارت‌ها حل شود.

وی با ابراز خوشحالی از استقبال مردم از گرفتن کارت ملی هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی خاطرنشان کرد: در چندین بانک کارت ملی هوشمند را کاربردی کردیم.

کد خبر 614357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha