چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

اعتراض به مشکلات معیشتی و نحوه مدیریت بحران کرونا کوبای رنگی و زیبا را که سالهاست زیر بار فشار تحریم‌های آمریکا ادامه داده، به منطقه نیروهای واکنش سریع تبدیل کرد.

اعتراضات كوبا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، با شدت گرفتن اعتراضات بی‌سابقه در کوبا، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در این کشور محدود شد.

شرکت بین‌المللی نظارت بر اینترنت NetBlocks اعلام کرد، فیس بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام و تلگرام در کوبا و در روزهای دوشنبه و سه شنبه تا حدی مختل شده است.

هزاران کوبایی از روز یکشنبه و در اعتراض به بحران اقتصادی عمیق، کمبود کالاهای اساسی و قطعی برق به تظاهرات در سراسر کشور روی آوردند. آنها همچنین به نحوه برخورد دولت با شیوع ویروس کرونا نیز معترض بودند.

دولت کوبا گفته است که این تظاهرات توسط ایالات متحده ترتیب داده شده و ناامیدی ناشی از بحران اقتصادی عمدتاً ناشی از تحریم تجاری چندین دهه‌ای ایالات متحده است.

قطع اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کوبا

این اعتراضات که تا حدودی تا پایان روز یکشنبه آرام گرفته بود بار دیگر و به دلیل کشته شدن یک فرد و زخمی و بستری شدن تعدادی دیگر در حومه جنوبی هاوانا شدت گرفت.

در مورد علت مرگ اطلاعاتی منتشر نشده است.

مردم می‌گویند که دولت برای مقابله با معترضان از تیپ‌های به اصطلاح واکنش سریع استفاده می‌کند. آنها همچنین دولت را متهم به ایجاد اختلال در اینترنت موبایل که بیش از دو سال پیش معرفی شده است کردند.

به گفته شاهدان در پایتخت و از روز یکشنبه، قطع منظم و غیرمعمول اینترنت همراه وجود دارد.

کد خبر 614339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha