رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد از ماه اوت (مرداد) هر کسی که بخواهد به رستوران، کافه، مرکز خرید، بیمارستان یا قطار بین‌شهری وارد شود، باید «گذرنامه بهداشتی ویژه کووید» خودش را نشان دهد.

Macron

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز امانوئل مکرون در یک سخنرانی تلویزیونی در روز دوشنبه گفت همین گذرنامه بهداشتی کووید که نشان می‌دهد فرد واکسینه شده است یا آزمایش کرونای منفی دارد- برای هر فرد بالای ۱۲ سالی لازم خواهد بود که از ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) بخواهد وارد هر سینما، تئاتر، موزه، پارک تفریحی یا مرکز فرهنگی شود تا به این ترتیب شمار بیشتری از مردم فرانسه وادار شوند که واکسن کرونا بزنند.

مکرون همچنین واکسیناسیون اجباری کرونا را برای کارکنان مراقبت بهداشتی و پرستاران آسایشگاه‌های سالمندان را اعلام کرد. بازرسی وضعیت واکسیناسیون این کارکنان از ماه سپتامبر (شهریور) آغاز می‌شود و افرادی که واکسن نزنند ممکن است جریمه یا مجازات شوند. واکسیناسیون اجباری کرونا همچنین درباره همه داوطلبان یا کارکنانی انجام خواهد شد که سالمندان یا افراد آسیب‌پذیر در خانه‌هایشان در تماس هستند.

مکرون گفت: «اگر همین الان عمل نکنیم، شمار موارد بیماری و شمار موارد بستری افزایش خواهد یافت.»

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه نیز اعلام کرد دولت به کارکنان بهداشتی که پس از ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) واکسن کرونا نزده باشند، اجازه رفتن به سر کار نخواهد داد و حقوقی هم به آنها پرداخت نخواهد کرد.

وران که در تلویزیون در این باره صحبت می‌کرد، گفت واکسیناسیون اجباری با توجه به انتشار گونه واگیرتر دلتای کروناویروس حیاتی است.

پس از سخنان مکرون درباره اینکه برای ورود به کافه‌های رستوران‌ها از ماه اوت نیاز به گذرنامه بهداشتی نشاندهنده واکسیناسیون الزامی خواهد شد، هجوم هزاران نفر از شهروندان برای گرفتن وقت برای زدن واکسن باعث شد که سایت وقت‌دهی آنلاین پزشکی Doctolib در فرانسه به طور موقت از کار بیفتد.

میزان واکسیناسیون روزانه در فرانسه هنوز بالای ۶۰۰۰۰۰ دوز در روز است که اندکی بیشتر از میانگین اتحادیه اروپا است، اما دو سوم این واکسیناسیون‌ها مربوط به دوز دوم واکسن است و در حال حاضر هر فرد بالای ۱۲ سال در فرانسه می‌تواند واکسن کرونا بزند.

پزشکان هشدار می‌دهند که میزان بالای تردید مردم نسبت به واکسن زدن در فرانسه ممکن است مانع از رسیدن به آستانه لازم برای ایمنی جمعی تا پاییز شود. در حال حاضر نیمی از جمعیت فرانسه یک دوز واکسن و فقط یک سوم جمعیت دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در همین زمینه:

کد خبر 613997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha