شان پن، هنرپیشه آمریکایی که با فیلم «روز پرچم» در جشنواره بین‌المللی فیلم کن حضور دارد، دولت ترامپ را به ضربه‌زدن به اقشار آسیب‌پذیر در جریان بحران کرونا متهم کرد.

شان پن

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از فرانس۲۴ نوشت، شان پن، هنرپیشه و کارگردان آمریکایی که با فیلم تازه خود به نام «روز پرچم» (Flag Day) به جشنواره بین‌المللی فیلم کن آمده، در گفتگو با خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ را به آسیب زدن به اقشار آسیب پذیر در جریان بحران کرونا متهم کرد.

شان پن برنده دو جایزه اسکار برای فیلم‌های «رودخانه مرموز» و «میلک» که ضمن انجام فعالیت‌های گسترده‌ای برای راه‌اندازی مراکز انجام تست و واکسیناسیون کرونا در آمریکا، شبکه‌ گسترده توزیع بسته‌های غذایی را در میان اقشار کم‌درآمد این کشور سازماندهی کرده، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد نحوه مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا گفت: هنگامی که من و تیم من شبانه از سایت های آزمایش و واکسیناسیون به خانه برمی گشتیم با مشاهده اخبار دیوانه کننده، واقعاً احساس می کردم کسی با مسلسل از داخل برجک کاخ سفید در حال شلیک به مردمی است که آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند.

وی افزود: نه تنها به عنوان کشور آمریکا بلکه به عنوان جهان، چه از نظر سیاسی و انسانی تحت یک نظام اداره نادرست گرفتار اطلاعات غلط شدیم و به حقیقت واقعیت‌های مسلم حمله کردیم، فرومایه شدیم و بسیار مورد غفلت واقع شدیم.

پن که سابقه کمک در سطح گسترده‌ای ـ از هائیتی تا جبران خسارات طوفان کاترینا ـ را دارد، در ماه های ابتدایی همه گیری از گروه غیر انتفاعی خود برای راه اندازی بزرگترین سایت آزمایش کووید-۱۹ در کشور خود در شهر لس آنجلس استفاده کرد.

اثر سینمایی تازه شان پن با نام «روز پرچم» روز شنبه در جشنواره کن اکران شد. در پایان این نمایش و با وجود این که بخشی از سالن پیش از پایان فیلم خالی شده بود، حاضران حدود ۴ دقیقه به تشویق او ادامه دادند.

فیلم «روز پرچم» زندگی پدری با بازی «شان پن» را روایت می‌کند که برای تأمین زندگی دخترش با بازی «دیلن پن» (دختر شان پن) دست به جعل، قاچاق و سرقت از بانک می‌زند. دخترش در این فیلم نقش یک روزنامه‌نگار به نام «جنیفر» را ایفا می‌کند که تلاش می‌کند با گذشته پدرش کنار بیاید.

کد خبر 613973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha